לתרומות לחץ כאן

אכילה לצורך רפואי לפני התפילה

שאלה:

שלום רב
הרופא שלי ביקש ממני לאכול פרכית אורז עם גבינה או משהו כדומה בבוקר מיד שאני מתעורר לפני התפלה בשל בעית סוכר
רציתי לדעת אם זה מותר במקרה כזה
תודה

תשובה:

שלום רב

אם יש בכך צורך רפואי מובהק – מותר. ואף שבשו"ע בסי' פט הזכיר אדם שרעב באופן שטורד אותו בתפילה, כבר כתבו הפוסקים שכל אכילה לצורך רפואי מותרת, וכמו אדם שצריך לטעום משהו כדי להרגיע את מיצי הקיבה, ראה בענין זה בפסקי תשובות שם הערה 222. אלא שכמובן ישלאכול בצימצום מה שחייבים ולא יותר.

בהצלחה רבה ובריאות איתנה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מסופר, כי הרבנית רבקה אשתאדמור המהר"ש מחבד, בהיותה כבת שמונה עשרה שנה חלתה, ציוה עליה הרופא שתאכל תכף ומיד עם קומה בבוקר משנתה, הרבנית רבקה לא רצתה לטעום קודם התפילה, והייתה מתפללת בהשכמה, ואחר התפילה הייתה אוכלת פת שחרית. כשנודע הדבר לחותנה, האדמו"ר הצמח צדק, אמר לה: יהודי צריך להיות בריא ובעל כוח, על מצוות נאמר "וחי בהם", הפרוש של וחי בהם: יש להחדיר חיות במצוות, בכדי שיוכלו לעשות זאת חייבים להיות בעל כוח ולהיות בשמחה. וסיים: אינך צריכה להיות על בטן ריקה. עדיף לאכול כדי להתפלל, מאשר להתפלל כדי לאכול, וברכה האדמו"ר הצמח צדק באריכות ימים.

  2. סיפור נאה. אף שלא לומדים הלכות מסיפורים, כאשר האכילה היא לצורך רפואי או שהרעב מפריע באופן ממשי לתפילה, כך הוא הדין. אגב מה שנהגו בקהילות שונות להתפלל בשבת בבוקר בשעה מאוחרת מאוד אחרי שמן קריאת שמע ותפילה, ועל ידי כך גם נגררו לאכול לפני התפילה, זה ודאי אסור לחלוטין…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל