לתרומות לחץ כאן

שימוש במים חמים מהברז בשבת

שאלה:

שלום, אנחנו נוהגים שלא לפתוח מים חמים בליל שבת, ובבוקר כן. כרגע, כל הברזים בבית, הם ברזים רגילים עם אותה ידית לחמים ולקרים. פעם שמעתי שיש עניין שיהיה ברז עם שתי ידיות כדי שלא ייצאו מים חמים בטעות. האם חשש זה נכון? אנו עומדים לפני קניית ברז, ורציתי לדעת מה לקנות. ומה לגבי שאר הברזים שיש לנו בבית? האם מספיק להיזהר לכוון אותם עד הסוף של צד המים הקרים?

תשובה:

שלום רב

ראשית לעצם המנהג שלכם, שכנראה מבוסס על כך שמי בוילר אסורים בשימוש ומי דוד שמש מותרים, מדובר בהיתר דחוק מאוד ולא ראוי לסמוך עליו כלל וכלל, וגם הגר"ע יוסף לא התיר זאת אלא מדוחק גדול וכו' ולא כהנהגה ראויה, ורבים מהפוסקים אוסרים זאת לגמרי. לכן ירא שמים לא ישתמש במים חמים בשבת כלל, ראה כאן וכאן בהרחבה מהטעמים להתיר ולאסור. עיקר הטעם לאיסור שמדובר בתולדות חמה ולא בחמה עצמה.

ברור ששני ברזים שונים יותר קל לשמור, אבל בהרבה בתים היום מותקן ברז אחד ומתרגלים לא להסיט אותו בשבת. קשה קצת למצור שני ברזים שונים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בס"ד
    שלום רב.
    יש בבית הוריי (שם אני מתגוררת ) ברז מים שמשמש גם למים חמים וגם לקרים. כאשר הברז נמצא בצד ימין המים קרים ולהפך. אלא , שעקב בעיה בצינורות המים שהיו מתחת לבית שלנו (בית קרקע) ההורים החליפו את הצינורות ושמו אותם מחוץ לבית כשהם חשופים לחום השמש. מה שקורה זה שכשבחוץ מאוד חם ושרבי , גם כאשר אני שמה את הברז בצד ימין , המים יוצאים חמים ולפעמים חמים מאוד.
    מה הדין בשבת ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל