לתרומות לחץ כאן

פולי קפה ששהו במעיים של חיות טמאות

שאלה:

שלום רב לכל העוסק/ים בשאלה , השאלה שלי , קיימים מקומות גידול של חיות כגון פילים וקופים ומטרתם של חיות אלו בתהליך הייצור של הקפה לבלוע את פולי הקפה , פולי הקפה שוהים פרק זמן מסויים בתוך הקיבה של חיות אלו , כך שפולי הקפה סופגים מחומציות מיצי הקיבה של חיות אלו , פולי הקפה לא מתעכלים , והחיות אחרי פרק זמן מסויים , סליחה מכבודכם , מוצאים את ההפולים של הקפה בצואה , פולים אלו נטחנים ואיני יודע אם מוסיפים עוד חומרים בתהליך , והשאלה , האם לאחר היציאה של פולי הקפה מחיות אלו לאחר שספגו ממיצי הקיבה ונטחנים כמו שהם ללא תוספות , האם יהיה מותר לשתות קפה זה ?
(אנשים אניני טעם בקפה שותים קפה זה ומחירו מאוד גבוה ומגיע לסכום של כמה אלפי דולרים)

תודה ויום טוב .

תשובה:

שלום רב

לכאורה נראה שמותר לשתות קפה כזה. אמנם הכלל הוא שכל היוצא מן טמא טמא. אבל לגבי פולי הקפה עצמם אין חשש כזה, כיון שהם לא נוצרו במעי החיות אלא רק היו שם בפקדון, ואף שהם קיבלו משהו משהייתם שם, לא נראה שיש בכך כדי לאסור, ובדומה לדבש שאינו נאסר מחמת שהייתו במעי הדבורים, אף שהוא עובר שם מוטציות ואינו דומה בכלל לצוף שמצצו מהפרחים, כיון שעיקרו לא בא מהדבורה.

כמו כן, כיון שהחלק הבא ממעי החיות אינו אוכל אלא פסולת, ואף פסולת שאינה נעימה כל כך, כתבו הפוסקים שלא נוהג לגביה כלל זה, וכפי שהארכנו לבאר כאן לענין אכילת שעוות דבורים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל