לתרומות לחץ כאן

הכשרת מיקרוגל / הכשרת תבניות אפייה

שאלה:

שלום כבוד הרב
רציתי לשאול אם בטעות שכחתי וחיממתי מיקרוגל בשרי חיממתי שוקו ובכף ברזל אכלו בשר ואחרי זה אכלו בה מעדן וגם התנור שמנו במגש שלו כבד וזה הופך את הכלים לטריפה מה עושים בהם? צריך לטבול במקווה שלמים אותם במים חמים להדליק את התנור על חום הכי גבוה למשך חצי שעה? תודה

תשובה:

שלום רב

ראשית אני מוכרח לומר לך שמריבוי המקרים נראה שבני הבית כלל לא מודעים לחומרת הענין! הנושא של הפרדה בין בשר לחלב וכשרות המטבח צריך להיות באוטומט שלנו לגמרי. כדאי לדבר על כך בבית.

ולעצם הענין: את המיקרוגל יש להכשיר, אופן הכשרת המיקרוגל הוא כך: יש להמתין 24 שעות ללא שימוש, לנקותו היטב היטב שלא ישארו בו שיירים כלל, ולאחר מכן להכניס לתוכו כוס או צלחת מלאים מים, ולהפעילו זמן ממושך עד שיצטברו בתוכו אדים רבים כבדים. ואז הוא שוב כשר לשימוש בשרי.

את הכף יש לרחוץ טוב במים וסבון ודי בכך, כיון שהשימוש החלבי לא היה במאכל חם.

את התבנית של התנור מסובך מאוד עד בלתי אפשרי להכשיר, כיון שהיא צריכה ליבון חמור, מאחר ולא היה המאכל נוזלי והבישול היה בחום האש, וליבון כזה יקלקל את הציפוי שלה. ההפעלה של התנור מועילה רק כשנבלע דבר היתר שמצריך הכשרה, כמו חלב בתנור בשרי אחרי שעברו 24 שעות מהשימוש הבשרי האחרון.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. נראה לי שבכף היה גם דיסה חם של הילדה ולגביי התנור אם מחממים את האוכל בתבנית אפייה חד פעמית על המגש הזה של הטריפה זה בסדר?

  2. תכשירי את הכף.
    באופן כזה ניתן להסתפק בהכשרה של נקיון יסודי, המתנה 24 שעות והפעלה על החום המירבי חצי שעה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל