לתרומות לחץ כאן

חשש רואה מחמת תשמיש

שאלה:

שלום לכבוד הרב
אני אשה שאין לי וסת קבוע ואחרי התשמיש קמתי מהמיטה וגיליתי דם על הסדין הלבן בשיעור יותר מגריס במקום ששכבתי.מפני כך בדקתי את עצמי ומצאתי דם גם על עד הבדיקה. לכן לקחתי על עצמי לבדוק מיד אחרי התשמישים הבאים וכך עשיתי פעם אחת וגם פעם נוספת ומצתי בבדיקות אלו דם. האם אני מוחזקת כרואה דם מחמת תשמיש או או אפשר לשמש פעם נוספת? האם עשיתי טוב לבדוק מיד אחרי התשמיש ?ואם אני מוחזקת כרואה מחמת תשמיש מה אני צריכה לעשות ?

תודה רבה על תשובתכם בהקדם

תשובה:

שלום רב

אני מבין ממך שאין דימום ממש אלא את רואה דם על עד. דבר ראשון שהייתי בודק הוא האם אין פצעים בנרתיק שבחיכוך של התשמיש או עד הבדיקה מדממים, זו תופעה מצויה, אף שלא באותה עוצמה שאת מתארת, אבל זה הרבה יותר סביר מהאפשרות של רואה מחמת תשמיש. בדיקה זו תעשה אצל אחות טהרה.

כמו כן חשוב לדעת למה את קוראת שאין לך וסת קבוע. היום לרוב הנשים אין וסת קבוע, אלא שיש להם קביעות שלא לראות בימים מסוימים, כלומר הרגילות נניח שאינה רואה עד היום ה25, אבל מאותו היום היא עלולה לראות פעם ביום זה ופעם באחר. במקרה זה, לגבי הימים הבטוחים האשה נחשבת כיש לה וסת קבוע שלא לראות לענין כמה דינים.

באופן עקרוני כדי לקבוע שהאשה רואה מחמת תשמיש הבדיקה צריכה להעשות ממש סמוכה לתשמיש [ויש מחלוקת כמה סמוכה], אני מניח שלא היה כך. וכן זה דוקא אם זה היה ג' פעמים רצופים.

כך שיש ראשית לברר ולבדוק נקודות אלו, ולחזור אלינו עם פרטים יותר מדוייקים וננסה אז להמשיך ולייעץ.

עוד לא שמעתי על אשה שנאסרה לבעלה מחמת רואה מחמת תשמיש, יש הרבה תנאים וזה נדיר. אבל כמובן כל ראייה על עד אוסרת ויש להתחיל הליך טהרה של חמישה ימים ושבעה נקיים וכו'.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל