לתרומות לחץ כאן

ברכה שאינה צריכה

שאלה:

בעבר שאלתי אם אני יכול במהלך ארוחה לצאת מהבית בשביל לראות לוין שצפוי לעבור בשמים בשעה כלשהי.

והתשובה שקיבלתי גם באינטרנט, וגם ראיתי באחד הספרים שיש לי בבית, זה אם יש כמה מסובין מסביב לשולחן, ואפילו אם כולם חוץ מאחד ישאר מסביב לשולחן, אז הם יכולים לצאת. כמובן בתנאי שהוא ישאר עד שהם יחזרו. העיקר לא לעזוב לגמרה את השולחן.

אני היחיד במשפחה שמברך ואוכל ועושה ברכת המזון. ומה שקרה זה כמה דקות לפני שעבר הלווין, עזבתי את הקולה, עשיתי ברכת המזון, ואחרי שראיתי את הלוין, וחזרתי הביתה, כעבור כמה דקות, ברכתי שהכל, והמשכתי לשתות את הקולה.

האם נהגתי נכון.? אם לא, ואני הסועד היחיד, מה אני אמור לעשות להבא, אם אגיע למצב כזה.?

תשובה:

שלום רב

בעצם שאלתך אינה לגבי שינוי מקום, שהרי בירכת ברכת המזון לפני שיצאת, שאלתך היא האם יש בכך ברכה שאינה צריכה שגרמת לעצמך לברך שוב שהכל. נראה שכיון שהיה לך צורך לצאת אין כאן ברכה שאינה צריכה וזה בסדר גמור.

יום נעים.

 

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. במקרה דומה לזה בעתיד, האם לנהוג אותו דבר, או שיש היתר גם לסועד אחד לצאת בתנאי כלשהו.?

    שאלתי היא בעצם כזאת. אם יש כמה סועדים, הם רשאים לצאת החוצה, בתנאי שאחד מהם ישאר ליד השולחן.

    במקרה של סועד אחד יש אפשרות כלשהי לצאת ואחר כך לחזור ולברך, או לעשות אך ורק מה שעשיתי, שזה ברכת המזון, ואחר כך שהכל על השתיה.?

  2. לכתחילה יש לעשות מה שעשית, בדיעבד כיון שיש מחלוקת אם יש שינוי מקום בסעודת פת, מי שיצא וחזר לא יחזור ויברך ברכה ראשונה על מה שיאכל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל