לתרומות לחץ כאן

מה עושים עם הפרשת חלה? כריעות בשמונה עשרה

שאלה:

שלום רציתי לשאול בנוגע להפרשת חלה האם צריך גם לתרום את החלה וכשמנפים לא הבנתי את הקטע שמה גם אם יש תולעים בשקית של הקמח אוכלים את הקמח הזה ופשוט מוציאים אותם אם הנפה ואוכלים את הקמח המנופה בקערה שהיה עם התולעים? ולגבי הדלקת נרות שבת הבנתי שצריך להדליק מערב שבת עד ערב שבת למה הכוונה איזה שעות אלו הרי אי אפשר להדליק בשבת אם מדליקים ביום שישי לפני שבת ובטח צריך נרות עם שמן כי אני מדליקה נרות רגילים שלא דולקים הרבה זמן ועוד משהו רציתי לדעת עד מתי אפשר להתפלל שחרית וקריאת שמע שעל המיטה איך יודעים את השעות בלוח שנה לפי קיץ חורף וגם איך עושים את התפילת שמונה עשרה אם כל הצעדים וכוליי תודה אם אפשר תשובה במייל

תשובה:

שלום רב

  1. כיון שאין לנו בזמן הזה אכילת קדשים בטהרה לא נותנים את החלה לכהן, אלא שורפים אותה באש [להזהר שלא תבוא במגע עם כלי, כיון שהיא אסורה באכילה ודינה כמו כל מאכל אסור שאוסר את הכלים!] אם אי אפשר לשרוף, ניתן לסמוך להשליך לאשפה עטופה היטב בשקית נילון.
  2. באופן עקרוני אם מנפים היטב בנפה כשרה [70 מש] הקמח מותר. אבל ההמלצה היא שאם באמת רואים נגיעות משמעותית של יותר מתולעת שתים, לא לאכול מהקמח הזה.
  3. לא הבנתי מה אמרת עם ההדלקת נרות, יש להדליק נרות שידלקו מזמן הדלקת נרות [בירושלים 40 דק' לפני השקיעה ובמקומות אחרים 20 דק' לפני השקיעה] עד סוף סעודת ליל שבת, כמה שעות בסך הכל.
  4. זמן תפילה של שחרית משתנה כל יום, תקני לוח שנה באיזורים הדתיים [בכל חנות ספרי קודש יש לוחות שנה] ושם זה מצויין. קריאת שמע על המיטה אפשר לומר עד עלות השחר, שוב זמן עלות השחר מצויין בלוחות השנה הנ"ל.
  5. על אופן הכריעות והפסיעות ראי כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל