לתרומות לחץ כאן

השכרת חנות למוכר נבלות וטריפות

שאלה:

שלום כבוד הרב,
נשאלתי על ידי מתווך נדל"ן מסחרי אודות עסקה המזדמנת לפניו. בעל שטח מסחרי במרכז הארץ משכיר את הנכס שלו לרשת של סופרמרקטים המוכרת נבלות וטריפות בישראל לצערנו. הבעלים מעוניינים למכור ומצאו קונה פוטנציאלי שמעוניין שהשוכר יישאר וימשיך למכור ובזה לשלם את השכירות הגבוהה. הבעלים, השוכר הנוכחי, הקונה (והמתווך) כולם יהודים. חוזה השכירות תקף לעוד שבע שנים וכאמור כרגע הקונה מתעניין בעסקה על הצד שהוא ירכוש את השטח ביחד עם השוכר הפועל בתוכו, אלא שאם יתברר לו שהעסקה אסורה אפשר שיימנע מלקנות (התרשמות המתווך).
1) האם מותר לקונה לקנות ?
2) האם מותר למתווך להציע את העסקה לקונה ?
3) על הצד הספק שהקונה ישתכנע שכדאי לא לסיים את חוזה השכירות טרם עת (קיימת אופציה כזאת) , האם המתווך יכול לסמוך על זה כדי להציע את העסקה ?
תודה רבה.
שלמה.

תשובה:

שלום רב

כאשר המשכיר אין לו קשר לעצם המסחר המתנהל בחנות והוא רק משכיר לו את המקום, אין איסור מן הדין להשכיר את המקום לאותו סוחר שמוכר נבלות וטריפות, כיון שהוא יכול לעשות בחנות כרצונו ואף למכור שם תפילין ומזוזות, ראה בענין זה כאן וכאן, אף ראוי להמנע מכך. אבל אם חלק מתנאי השכירות הם שימכור את הסחורה הנ"ל, ויש למשכיר רווח מהבחירה לעסוק במסחר זה, והוא תובע ממנו להמשיך בכך, כמובן אסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל