שאלה:
בית שלא נוקה לפסח ונמכר החמץ שבחדרים כגון חמץ שבארונות מטבח, ספות וכדומה, האם מותר לשהות בו בחג?
תשובה:
בית שלא עשו בה בדיקת חמץ אסור לשהות בה עד שיעשו בדיקת חמץ, ולכן אם מכרו את החמץ שנמצא רק במטבח, הרי ששאר הבית לא נוקה ולא נבדק, ויש לעשות בדיקת חמץ לפני ששוהים בו, אך אם מכרו את החמץ שבכל הבית, אם כן גם משכירים את הבית לגוי, ולכתחילה אין להיכנס לבית כזה.
מקורות:
ראה שו”ע או”ח סי’ תלז בדין שוכר ומשכיר והוא הדין שואל ומשאיל, שאם לא בדקו את החמץ חייב השואל או השוכר לבדוק את החמץ.
האם האיסור לשהות בבית זה הוא רק בפסח או גם בערב פסח אחר חצות? וכן האם אסור לשהות בו גם אם מכר את הבית לגוי ולא חייב עליו בבדיקה?
מסתבר שהאיסור כבר מזמן איסור האכילה.
ואם הבית שיש בו חמץ אינו שלו כמו למשל חייל בשעת מלחמה הנמצא בבית ובו חמץ?
הוא אינו עובר עליו בבל יראה ובל ימצא, אבל אם המקום משמ אותו למגורים לא רק ביקור אקראי הוא חייב לבערו מדרבנן מחשש שמא יבוא לאוכלו.
השאר תגובה