לתרומות לחץ כאן

טעות בכתובה חסר אחד משמות האב

שאלה:

מעשה בחתונה שלאבי החתן קראו אברהם יצחק יעקב אולם האנשים החברים קראו לו אברהם ובכתובה כתבו שמו של החתן בן אברהם, ולאחר מכן ששמו לב לטעות וכתבו כתובה חדשה אולם העדים הראשונים כבר לא היו ולקחו שני עדים חדשים והחתן קיבל קנין מחדש וכתבו וחתמו ויש לי כאן שתי ספיקות האחד האם זה אכן כזו בעיה שכתבו רק שם אחד של האב כלומר האם זה מעכב בדיעבד, שאלה שניה האם מועיל קנין נוסף של החתן שהעדים השניים לא ראו את הקנין הראשון ולכאורה אין מקום לקנין נוסף ואין חלות לקנין נוסף שהוא כבר השתעבד ורק בשטר היה הבעיה ואם כן הקנין השני לא קנין והעדים חתמו שהם ראו קנין חתימת שקר
אקווה שהסברתי את עצמי דיי
תודה מראש על התשובה אשמח לקבל מילתא בטעמא

תשובה:

שלום רב,

כתיבת הכתובה החדש לעניות דעתי היתה מיותרת. משום שהכתובה כשרה ואפילו לכתחילה אם קוראים לו כולם בשם הזה. כתובה אינה גט, ואם לא כתבו את כל שמותיו שאינם בשימוש יומיומי ודאי הכתובה כשרה. אגב, גם גט בדיעבד כשר במצב כזה. משום שכתבו את השם העיקרי. (ראה שו"ע אבה"ע סי' קכט בענין כתיבת שם שרגילים להשתמש בו. ובודאי בשם האב ראה שם סעי' ט'.

לגבי השאלה האם העדים היו חייבים לקבל קנין מחדש. בודאי שכן. נכון שהבעל התחייב גם קודם לכן ע"י הקנין הראשון. אבל אם העדים לא ראו קנין הם לא יכולים לכתוב בשטר שיהיה תקף כדין שטר גם לגבות ממשועבדים. ראה חו"מ סי' לט סעי' ד'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל