לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

יהודי שהגיע למטה ודר אצל כומרים משום עניות

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: עוד בענין צדקה, אדם אחד שלא ידוע בדיוק מה שקרה, אבל הוא טען אצל ממשלה שיש לו בעיה ואינו יכול לעבוד וקיבל מהם פטור ועזרה, שאינה משמעותי כ"כ וחי מן צדקה. מ"מ לא ידוע מה יש לו, אבל אפשר היה לו לעשות עבודה קלה ולא להצטרך לצדקה או אם צריך רק דבר מועט, ומ"מ מיאן לעבוד כי פוחד מלאבד העזרה מן הממשלה והפנציה מוקדמת שכבר קיבל, ואם היה עובד נראה שלא יקבל עד גיל יותר מבוגר ומפחד משום זה.

מ"מ הולך מבה"כ לבה"כ וצועק ומתלונן על קהילה ואנשי חשובים ורבנים בבה"כ שליהם ממול כולם ומבקש כסף כגון בבה"כ אחת אמר הא אתם בונים עוד חדר לבית מדרש ואין לכם לתת לי? לא מדובר מה לתת אלא רותה לחיות על גב הקהילה, והדבר מפריע קצת לאנשים.

האדם אומלל זה עתה הגיע למדרגה הכי תחתונה כבר אין לו בית לגור, לא ידוע אם היה לו או היה משכיר, מ"מ אין לו וכיון שכן מה נשאר לו? הלך אצל עזרה ממשלה למגור וגר במקום ציבורי עם עכו"ם ושיש לזה שלטון במוסד של כומרים וכדי לישון שם צריך ללכת לאסיפה בכנסיה בלילה רחמנא ליצלן וכמובן שם אין שום דבר כשר וכו'..

בקיצור יש הרבה בעיה שאפילו מוסדות של צדקה לא רוצים לעזור הרבה, הוא נולד כאן ואזרח, לכן אין לא הגבלות שמונעים אותו מלעבוד במשהו באופן רשימי. זה דבר שקשה לראות וגם קצת לא טוב כלל שילדים יראו.

כיון שאתם רבנים קשישאי ויש שימוש הרבה ושנים בטיפול בקהילה, יש לכם רעיון מה יש לעשות לעזור אדם כזה?

תודה ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

קשה לייעץ מרחוק, אני לא ממש מכיר את האיש ואת המקרה, אבל ברור שאין מקום לתת לאדם לנצל את בני הקהילה כאשר הוא לא באמת נצרך, וכמו כן התנהגות לא הולמת ולא מנומסת מעידה על אישיות לא טובה, ובדרך כלל זה סימן לעני שאינו מהוגן. כך שאפשר לעזור לו כמו שרגילים ולא צריך לעשות יותר בגלל שהוא בוחר לחטוא…

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל