לתרומות לחץ כאן

הכשרת כלי קרמיקה יקרים

שאלה:

מישהו ירש מזקנתו קערות יקרות אכן היא לא היתה כ"כ בקיאה בדיני כשרות כלומר אף שלא אכלו טריפות ח"ו אבל יתכן שהי' לפעמים שנתערבו הכלים של בשר וחלב [לא היה להם מדיח כלים וההדחה היתה ע"י בכיור] כמו"כ היה להם עוזרים נכרים בבית ויתכן שעירבו הכלים כמו"כ לא הקפידו על בישול עכו"ם כלומר שהנכרים בישלו בכלים לצורך האשה האם יש עצה להתיר הכלים שהם כלי חרס ע"י עירוי ג"פ מצד בישול עכו"ם ועל שאר הבליעות הוי רק ספק ויש לסמוך דכ"ש לא בולע ועוד כמה צירופים

תשובה:

שלום רב

אם אכן מדובר בסט יקר ויש בכך הפסד של ממש, הורה הגר"מ פיינשטין להקל להגעיל באופן שאמרת, בצירוף זאת שאינם בני יומם ומסתבר שכל הבליעות שם היו בכלי שני שאינו מבשל [ודבר גוש הוא חומרא וכו'].

מקורות:

שו”ת אגרות משה יו”ד ח”ב סי’ מו, ועל פי שיטת העיטור שהכשרה ג' פעמים מועילה בכלי חרס.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בנידון דידן יותר קל מאשר בנידון של האג"מ שמדבר מודאי טרפות משא"כ בנידונינו דלא ברור בכלל שהיה שם טרפות רק אולי לפעמים נתערבו הקערות ובעיקר בשעת ההדחה דדאז יש כו"כ צירופים להקל מצד נטל"פ וכד' שהמים לא כ"כ חמין. ומצד בישול עכו"ם סומכין לכתחילה להגעיל כל"ח בעירוי ג"פ כיון דאין עיקרו דאורייתא וע"כ לכאורה יש להקל אף בלי הפ"מ כמו בנידון שלא היתה ממש ירושה אלא שהוריו אמרו לו שרוצין ליתן לו זה במתנה מירושת זקנתו

  2. אמת, גם אני חשבתי כך בתחילה, אבל במחשבה שניה חשבתי שמי שלא מקפיד ומשתמש בכלים לאורך שנים רבות, קשה לומר שזה רק ספק… בטוח היה בזה בשר וחלב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל