לתרומות לחץ כאן

אפשר לוותר על עולם הבא?

שאלה:

למה ה׳ מחייב אדם לחיות למרות שאינו חפץ לא בעוה״ז ולא בבא

תשובה:

שלום רב

אענה לך בשאלה: ילד בן שלוש שנים שרוצה לקפוץ מהגג מתוך מחשבה שזה כיף, נאפשר לו? זו הרי בחירה שלו? כמובן שלו. הוא אינו מבין ומדבר שטויות של ממש. נכפיל זאת בכפל כפליים, אדם שמוכן לוותר על עולם הבא הוא אדם חסר דעה לחלוטין שלא מבין מה שהוא מדבר, ולכן הוא מצווה להפסיק לדבר שטויות ולהאמין לאביו שבשמים שהוא יודע מה טוב לו.

שנדע רק טוב!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ה׳ ברא עולם להטיב ליצוריו עושי רצונו , המקיים תורה ומצוותיה נוחל עוה״ב . הייתי בחור ישיבה מהמצויינים רוויתי נחת מעמל התורה ראיתי את עתידי כת״ח אולם מבטי על העולם השתנה איני חושב לנכון שהחיים הם מתנה הלא הם אשליה , אין לי צורך בקיומי משום שתפקידי הוא לקיים תורה ומצוות להרוותו נחת רוח ולקבל את שכרי לא חשוב עד כמה הוא מענג וטהור, אני מעדיף שלא להתקיים על פני כל דבר שבעולמות . ה׳ מצפה מעמו לעבדו , ניחא, אולם ברצוני לצאת מהתמונה עברתי הרבה התייעצתי עם כמה וכמה ת״ח העוסקים בזה העניין , לא נעניתי ולא השתכנעתי , חיי הם סבל בעצם ריקנותם ולא שייך למלותם ברוחניות , ידוע לפניו שאין סיכוי שבעולם שאראה דבר מה בעבודתו חשוב בכדי לקיימו ובכל זאת חיי ממשיכים בכדי שאסבול בעוה״ז ובבא אז למה לו להשאירני , פשוט מאוד שימיתני ונענש על שנה וחצי של חטאים מדעת במקום על חיים שלמים.

  2. אילו היית יודע ערך של ברכה אחת, תפילין אחד וכיוצא בזה, היית מתמלא שמחה על דבר קטן שאתה כן עושה אותו. אמת שאדם נענש על חטאיו, אבל אין קץ לגודל השכר שיקבל אחר כך על עמלו ומצוותיו. איחולי שתזכה לשוב ולעבוד את הקב"ה מתוך שמחה וטוב לבב כל הימים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל