לתרומות לחץ כאן

פתיחת מזגן וחלון בחורף

שאלה:

שלום הרב!
אנחנו בתקופת החורף וחם לחלק מהתפללים
מזגן לא מדליקים ואם מדליקים מכבים מיד
אבל הכי גרוע שלא מספיק זה אלא גם פותחים חלון ונכנסת רוח.ניסיתי לדבר עימם מספר רב של פעמים ואף התווכחנו רבות אך לצערי כלום לא הועיל. באמת שלא אכפת לי לפתוח חלון, רק שאני מטבעי אחד שקר לו
אך לא פה זה מסתכם. הבעיה שכל פעם שפותחים חלון זה גורם לי להתפנות.ומשום כך אני נאלץ להטרטר בתפילה.

מה עלי לעשות? האם הצדק לטובתי?ובהנחה שהם הרוב האם עליי לסבול בגלל שחם להם ואין זה משפיע עליהם כלל?

אשמח למקורות
תודה רבה על ההקשבה

תשובה:

שלום רב,

אין בזה הלכות. אני לא יודע אם אתה צודק או לא. בנושאים הללו יש לנהוג בחכמה. אם אתה מרגיש חריג שקל לך בזמן שלרוב האנשים חם, לשם מה להכנס איתם לויכוחים. תביא איתך לבוש הולם במצב שהם פותחים את החלון. כך גם יהיה לך חם יותר, גם תהיה אהוד על הציבור ולא ירגישו אותך כ"נטל" עליהם, והאמן לי, אתה גם תהיה רגוע יותר ולא תהיה לחוץ שמא יבוא מאן דהו ויפתח את החלון, ורוגע והשלווה שווה הרבה יותר אפילו אם אתה חייב להתפנות לשם כך באמצע התפילה.

הרבה הצלחה

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. הרב באמת שניסיתי להתאפק אבל הגיעו מים עד נפש, ונזכרתי ששכחתי לציין שזה תפילת ותיקין וגם זה מפריע לי מבחינת הלבוש כי אינני יכול להשים את התפילין כמו שצריך וניסיתי להשים עלי..בגלל שזה שחרית זה הבעיה. אחרת הייתי מתפלל במקום אחר..

  2. מובא בשם הגר"י סלנטר זצ"ל שאם בחורף יש נידון אם לסגור את החלון שומעין אפילו למיעוט כי באמת מתאים שיהיה סגור ובקיץ שומעים למי שאומר לפתוח אפילו הוא המיעוט וראייתו ממשנה פאה פ"ד משנה א-ב שכתוב שם שבאופן שמניחים פאה לעניים שיקחו בעצמם אפילו 99 אומרים לחלק (היינו ע"י בעל הבית) ואחד אומר לבוז לזה שומעין שאמר כהלכה ובדלית ודקל שהדין הוא שבעל הבית מחלק זה הפוך שאפי' 99 אומרים לבוז ואחד אומר לחלק לזה שומעין שאמר כהלכה וה"ה כאן תלוי בחורף ובקיץ.
    אמנם בספר שערי אמונה על מסכת פאה פ"ד מ"א למרן שר התורה שליט"א תמה שלא דמי לפאה ששם יש דין קבוע או לחלק או לבוז אבל כאן אין הלכה שבקיץ צריך לפתוח חלון ובחורף לסגור אלא תלוי ברצון הציבור, וכך השיב לי במכתב שלכאו' הולכים אחר הרוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל