שאלה:
כשבעלה אינו בעיר וטובלת ויושנת עם סכין ועוד מישהי בחדר, יש עניין לטבול סמוך יותר לחזרת הבעל או שאפשר גם לטבול בכל זמן.
תשובה:
שלום רב
עדיף להמתין לחזרתו של הבעל.
מקורות:
אכן בית יוסף ובש”ך בסי’ קצז ביורה דעה מבואר שיש בכך סכנה, ומשום כך נהגו שלא לטבול אם הבעל אינו נמצא בעיר, ויש שהקילו בזה על ידי הנחת תינוק לצד האשה בלילה, אולם בשבות יעקב ח”ג סי’ עז שנשאל אם ניתן לסמוך על פתרון זה לסכנה הכתובה בחז”ל, השיב שהואיל והבית יוסף והרמ”א לא הזכירו ונקטו בפשיטות שלא טובלים, כך יש לעשות. בדיעבד, כדאי אולי במידת האפשר להשתמש בסגולה זו.
כאשר הבעל נמצא אבל יש סיבה רפואית וכדומה שמחמתה לא מקיימים יחסים, לדעת החתם סופר אבהע”ז סי’ קכט מצוה לטבול לצורך שאר עניני הקירבה, אלא שבס’ קנאת סופרים סי’ סד חולק. ולכן אם יש לכם צורך בכך אפשר בהחלט לסמוך על דברי החתם סופר ולטבול. כנראה שלדעתו כשבעלה בעיר אין סכנה גם אם אינם מקיימים יחסים. אבל אם אין צורך מיוחד עדיף לדחות.
שאלתי היא האם כשכבר סומכים על השיטות שטובלים לפני האם יש עניין לאחר כמה שיותר או שזה לא משנה
אינני חושב שיש ענין לאחר כמה שיותר, אבל יש בהחלט ענין להמתין שישוב.
כף החיים מביא שאפשר גם להניח בגד של בעלה עליה.
שבוע טוב.
דעת הרב שלום משאש שרשאית לעשות מה שרוצה ולא חושש לסכנה, ובאמת לא מוזכר בדברי מרן ענין של סכנה רק העיד שכך המנהג שלא טובלים כשבעלה לא בעיר. ויקטור בוחניק רחובות.
השאר תגובה