לתרומות לחץ כאן

בנק שנותן הטבות תמורת העברת משכורת

אני עובד כשכיר, עם משכורת שנכנסת באופן מסודר.

יש לי חשבון בבנק מסוים (נקרא לו "בנק א' "), שעד לפני מס' שנים המשכורת היתה מופקדת כסדר אליו.

לפני מס' שנים, לצורך קבלת הלוואה מבנק אחר (נקרא לו "בנק ב' "), הפסקתי את העברת המשכורת לבנק א', אולם החשבון בבנק א' נשאר עדיין פתוח ופעיל, עם רמה נמוכה מאוד של פעילות.

לפני זמן מה, הביא לידיעתי פקיד בבנק א', שאם אסגור את החשבון הקיים שלי ואפתח אותו מחדש, ואעביר אליו משכורת, יהיה לו "דין" של חשבון חדש, עם כל מיני הטבות בתנאי הריבית של מסגרת אשראי, פטור מעמלות עו"ש וכד'.

ההצעה היתה נראית לי משתלמת, ותכננתי לעשות כך, כלומר לפתוח חשבון חדש בבנק א', ולהפסיק העברת המשכורת לחשבון בבנק ב'.

עד כאן – האם יש בזה שאלה/בעיה של ריבית מול בנק א', אולי מדין הלוואת מעות ע"מ שהלווה יעשה אצל המלווה כל מלאכה שתבוא לידו?

חלק ב': למעשה, התמהמהתי עם ביצוע העניין, אולם בינתיים, עם חלוף הזמן, הגעתי בבנק ב' ל"תחתית הבור" מבחינת מסגרת האשראי שלי, באופן שאם אני מפקיד לשם את המשכורת שלי – היא מיד "נבלעת", ולא נשאר לי ממנה כלום.

מצב זה גרם לי, בלי קשר לפתיחת חשבון חדש בבנק א' או לא, להעביר את העברת המשכורת בחזרה לבנק א', ולא לבנק ב', כדי לא לאבד את הכסף…

(בינתיים זה קרה רק פעם אחת, ונכון לעכשיו מתוכנן להתבצע כך גם בחודש הבא; לא בדקתי מול בנק ב' האם ומה הם יכולים להציע לי ע"מ להיחלץ מהבוץ הזה)

השאלה שלי היא: במצב הנוכחי, בו חזרתי ממילא לעבוד מול בנק א' מכורח הנסיבות, האם כעת אני יכול לנצל את ההצעה שלהם, ולפתוח את חשבון העו"ש שלי אצלם מחדש, ע"מ לקבל הטבות הניתנות לפותחי חשבון חדש?

תודה ויישר כח,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

ההיתר עיסקא של הבנק נותן מענה אף למקרה כזה שלא יהיה שום חשש ריבית. אף אלמלא ההיתר עיסקא אינני רואה בעיה של ריבית, שהרי הבנק בין כך מוכן להלוות לך, אלא שהוא מוזיל את הריבית. כל הבעיה שיכולה להיות היא אם הבנק נותן לך אשראי גדול יותר אם תעביר את המשכורת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל