לתרומות לחץ כאן

קנה ויטרינה שאינה תואמת להזמנה והמוכר מתעלם

שלום וברכה,

רכשתי ויטרינה מסוחר כלשהו. הוטרינה שהגיעה אליי, לא הייתה הוטרינה שהזמנתי (מידות שונות, צבע שונה, ופגמים שונים). ביקשנו להחליף ולקבל את המוצר שהזמנו. במשך יותר מחודשיים המוכר מושך אותנו ומספר תירוצים מתירוצים שונים, ווטרינה אין.

לאור זאת, יצרתי קשר עם חברת האשראי וביקשתי לעצור את התשלומים (תשלום חודשי אחד הספיק לרדת) וחברת האשראי עצרה.

נכון להיום, המוכר אינו יוצר קשר, אולי אינו יודע שהתשלום נעצר לו, ואינו עונה לטלפונים.

האם מותר לי להחזיק ולהשתמש בוטרינה שהגיעה, למרות שהתשלום נעצר, שכן סוף סוף יוצא שקיבלתי סחורה בשישית ממחירה. ואם למוכר לא אכפת, אז גם לי לא אכפת!

למותר לציין, את עוגמת הנפש והטרחה שהסב ועודנו מסב לי המוכר וביטול זמן עבודה.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

בעיקרון, אם אינך מרוצה מהויטרינה, בגלל שינויים משמעותיים ממה שסוכם (ובלבד שמדובר בשינויים או ליקויים שאנשים סבירים מתעקשים על כגון זה), אינך רשאי להשתמש בו. המוכר חייב לך כסף ולא ויטרינה. מצד שני, יש סבירות גבוהה שהמוכר לא יגיע אף פעם להחליף ולא יחזיר לך את התשלום שגבה ממך. כמו כן, תהיה רשאי לחייב את המוכר בדמי אחסנה על המקום שהויטרינה תפס. לכן, הייתי מציע להתרות במוכר באמצעות הודעה בכתב או בתא קולי שאם לא יגיע לקחת את הויטרינה תוך 30 יום תמכור אותו. לאחר 30 יום תביא אדם שמתעסק במכירת רהיטים (או תביא לו תמונה מהויטרינה) ותברר בכמה ניתן למכור את הויטרינה כסחורה תקועה, תנכה מהסכום שינקוב את הכסף שכבר נגבה ממך ודמי שכירות של מחסן באיזור שלך בגודל של הויטרינה לתקופה זו ותרשום בפנקס שאתה חייב סכום זה למוכר.

מקורות:

בעיקרון הקונה רשאי לאחר הודעה בכתב לפנות את הויטרינה, ומאחר והפינוי כרוך בתשלום והקונה אינו חייב להשקיע כסף כאשר הוא לא יודע אם יקבל אותו בחזרה, הוא רשאי למכור את הויטרינה, כדי לממן את הפינוי או ההובלה. עיין שו"ע חו"מ סי' שיט ואפילו לדעת הסמ"ע שם, מסתבר שאף מקרה זה דינו כמקדש שהטעה ואולי אף חמור יותר.
לטובת המוכר, ודאי עדיף אם הקונה יקנה את הויטרינה לעצמו ויחסוך את ההובלה מאשר ימכור לאחרים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל