לתרומות לחץ כאן

מעסיק שהיה נוהג לסחוט מעובדת בצורה לא הוגנת

שלום רב,
אמא שלי עובדת בחברה מסוימת כבר כשלוש שנים.
היא עובדת מאוד מסורה וחרוצה באופיה ובאופן ספציפי בעבודה זו נתנה את נשמתה לתפקיד. ביצעה מעל ומעבר לדרישות התפקיד. והבוס שלה תמיד דורש יותר. לא מעריך לא במילים ולא בשכר בהתאם למה שהיא נותנת.
ולמרות הכל היא ממשיכה כל הזמן במסירות נפש. והוא ממשיך לנצל אותה. ואת טוב ליבה ולהפעיל עליה מניפולציות כדי לדרוש עוד ועוד מעבר לתפקיד בלי לשלם מעבר. כל פעם שנשברת ושוקלת להתפטר הוא מנצל את טוב ליבה וטוען שהוא מעריך והעסק תלוי בה… ןכשחוזרת מיד חוזר להתנהגותו הרגילה. למשל להפעיל מניפולציות ולדרוש ממנה לבוא לעבודה גם כשחולה מאוד בטענה שאין מי שיחליפה…
מדובר באישה מדהימה אך בת 55. מה הדין במקרה כזה? הבוס המדובר הוא אדם דתי מאוד. ולי אישית לא מסתדרים מעשיו והתנהלותו בקנה אחד עם ערכים בסיסיים בדת. האם יש הלכות למצב כזה?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

כפי שהנך כותב, ברור שהתנהגות כלפי עובד ללא רחמים נוגדת לגמרי את השקפת התורה יש פסוק בתורה (ויקרא פרק כה) וּבְאַ֨חֵיכֶ֤ם בְּנֵֽי־יִשְׂרָאֵל֙ אִ֣ישׁ בְּאָחִ֔יו לֹא־תִרְדֶּ֥ה ב֖וֹ בְּפָֽרֶךְ. גם אם לא כופים בכוח, אלא מפעילים לחץ נפשי לא הוגן, הרי זה אסור.

מבחינת תביעות ממוניות, אם כאשר היא עבדה שעות נוספות היא התכוונה שמגיע לה תשלום נוסף עבור אותן שעות, אלא שלא היה לה אומץ לריב עם המעסיק ולדרוש את הכסף, היא יכולה לתבוע גם היום את כל השעות הנוספות למפרע. אבל, אם התכוונה לעבוד בחינם, גם אם עשתה זאת מחוסר ברירה, היא לא יכולה לתבוע עכשיו עליהן שכר, מאחר וכבר ויתרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל