לתרומות לחץ כאן

חשש מראית עין באכילת אוכל מהודר במקום שאינו מהדר בכשרות

שאלה:

שלום,

אצלי בבית מקפידים על כשרויות ברמה גבוהה (לא לפי סדר מסוים: בד"צ העדה, הרב לנדא, הרב רובין וכד').

הוזמנתי לשמחה משפחתית של משפחה קרובה, שאמורה להיערך במקום עם כשרות רבנות מקומית רגילה, ואמרו לי, שעבורנו ידאגו לסדר מנות מהדרין שיגיעו ממקום אחר.

האם צריך לחשוש ולקחת בחשבון גם את הנושא של מראית עין, כלומר שאם אני וילדיי, בעלי חזות של בני תורה, נשב ונאכל במקום כזה, אף אם נאכל מנות מהודרות משלנו, הרי שאולי הרואה אותנו מבחוץ, ואינו יודע ואינו מבחין בהבדל בין המנות המוגשות בשמחה זו ומקורן, יסיק ויקל לעצמו, שלא בצדק, שגם מי שמקפיד על כשרות ברמה גבוהה יכול לאכול את האוכל המוכן ומוגש במקום מסוים זה?

תודה וכל טוב.

תשובה:

שלום רב

אם אתם אוכלים יחד עם כולם את אותו אוכל ולא ניכר ההבדל, יתכן שיש בכך בעיה. לא מצד האיסור של מראית העין, אבל בהחלט יתכן שאנשים שלא ידעו אם ניתן לאכול יסמכו על כך שאתם אוכלים שם. צריך לדאוג שההבדל יהיה ניכר באיזו שהיא צורה.

שירבו שמחות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה הרב. גם אם נניח שתוכן המנות עצמן שונה בין האוכל המהודר שנקבל לבין האוכל המקומי, וכמו כן את המנות שלנו נאכל בכלים חד-פעמיים, אבל הרי מי שעובר בחוץ, ורואה בני תורה יושבים בפנים ואוכלים, לא בהכרח יבחין בהבדלים הללו, ועצם הנוכחות שלנו שם תספיק לו בשביל לסמוך לאכול שם, אז איך ניתן ליצור בידול מובהק וניכר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל