לתרומות לחץ כאן

להיות כמו רבי עקיבא ע"ה…

שאלה:

לק"י
שלום רב לכב' תורתכם…
שאלתי היא: מהו עיקר הדין עפ"י הגמרא הקדושה (נא לציין בתשובה,את רוב הפוסקים מכל הזמנים!!),לגבי אדם מסוים (אנוכי העלוב…) המעוניין לפרוש ככל הניתן כרגע,מכל ענייני עולם השפל הזה,ולפעול להגיע אי"ה בלי-נדר,לדרגות גבוהות ונשגבות עד למאוד בעמל/עסק התורה לשמה,ומחד- חובתי גם לציין ש-אשתי איננה מסכימה לכך כלל,ואנו נשואים רק שנתיים בלבד סה"כ…אך לצערי מאידך-זה מנוגד הרי לחלוטין מרצון השם!! הלא-כן?! ובכן הכיצד עליי לנהוג?? מכיוון ש-אני רוצה לפחות לנסות,כמו שכתוב בגמרא…האומרת ש-אם אדם הלך ללמוד תורה,3-5 שנים,ולא ראה סימן ברכה – יפרוש. אז אנא עזרו לי…בתודה מראש,אנוכי הקטן.

תשובה:

שלום רב

קראתי את שאלתך והתפעלתי מרצונך האמיתי והנחוש לגדול בתורה.

אבל יש לך טעות גדולה… חלילה וחס לגרום צער לאשה ולהפחית מההשקעה שלך בה ובבית! נשאת אשה ואתה מחוייב לספק לה את כל צרכיה הרוחניים והנפשיים כפי המקובל בצורה הכי טובה שאפשר!!! והאמן לי אבל באמת… אם תנצל את השעות שיש לך ביום בלי להפריע לצרכיה של אשתך, תוכל לצמוח לתלמיד חכם ענק! תוכל ללמוד 9 שעות נטו ביום! במספר כזה של שעות נטו אתה יכול להיות גדול בישראל בלי שום ספק!! אם רק תלמד נכון בהתמדה ותחזור על לימודיך! בצורה כזו תוכל גם לשבת ולפטפט עם אשתך בערב בנחת ולסעוד איתה יחד, והכל יהיה מצויין.

המתמיד האמיתי הוא זה שמנצל את השעות המיועדות ללימוד ולא מתבטל, מעבר לכך אין צורך, וחלילה לעשות זאת על חשבון אשתך.

כמובן, שאין למנוע ממנה את המחוייב מבחינת מצוותך בשאר כסות ועונה.

שבוע טוב ובהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לק"י

    שפע תודות,ברכה,ישועה,והצלחה- לרב המשיב ולכלל ישראל אכי"ר – כי שמחתני בתשובתך לאין שעור…
    אך מחילה,אנוכי בור ועם-הארץ…ולכן לא הבנתי את חלקה האחרון של תשובתך: -מה הפרוש הפשוט (מעיקר הדין!) של המילים 'כסות' ו- 'עונה' ?? ש-הרי…התחייבתי כידוע,קבל-עם ועדה ע"י הכתובה ביום חופתינו לפרנסה בכבוד…הישנם עוד עניינים נוספים,ש-הנני מחוייב בהם…?
    אשמח לדעת,אך נא בתרגום פשוט אם אפשר,מחילה…
    תודה מראש,אנוכי העלוב.

  2. אדם חייב לספק לאשתו, מזונות, רפואה, ביגוד, מדור לגור בו ועוד עניני ממון, וגם קיום יחסים גופניים כפי המקובל לאדם במעמדו. זה ממש בכללי, יש בענין זה הרחבה פרטים בשו"ע מסי' סט עד פט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל