לתרומות לחץ כאן

שמירת שבת או שלום בית?

שאלה:

שלום רב,
הנני נשואה קרוב שנה. שנינו חילוניים מבתים מסורתיים. אני שומרת טהרה (למרות שבעלי לא ממש מקל עלי בנושא הזה) ומעוניינת להתחזק ולשמור שבת אך בעלי לא מוכן לשמוע שום דבר על התקרבות לדת. אני יודעת שזו אשמתי שלא שמרתי שבת לפני הנישואין ואולי כך היה נחסך ממני כל הצער הזה. אנחנו נוסעים בשבת להוריו והוא מבחינתו שבת לא באה בחשבון גם אם נצטרך להיפרד. השאלה האם שלום בית חשוב יותר משבת או ששבת חשובה יותר?

תשובה:

שלום רב,

זה ברור שבאופן שאת מציגה את השאלה התשובה היא ברורה: שבת עדיפה. אפילו כיבוד אב ואם שזה אחת מעשרת הדברות אמרו חז"ל מדוע כתוב בפוסק "איש אמו ואביו תראו אני ה'", מדוע סמכו את המילה אני ה' לכיבוד אב ואם? ללמדך כולם חייבים בכבודו של בורא עולם. ואם אביו אומר לו משהו שיש בזה איסור, אסור לו לעשות למרות שזה נוגד את המצווה של כיבוד אב ואם. כך אמרו חז"ל. ואם כך, כל שכן כבוד הבעל אינו חשוב כנגד כבודו של בורא עולם.

אבל בוא נקווה שאת לא צודקת בהגדרת השאלה שאת מציגה שבת או בעל. תהיה נחושה עם עצמך ולא ללמד ולחנך אותו מה לעשות אלא לומר לו, אני מאד אוהבת אותך מאד רוצה להמשיך ואיתך לאורך ימים ושנים אבל תן לי את הפינה שלי בשבת שאותו באופן אישי אני רוצה לשמור. כלומר, את לא תדרשי ממנו להיות שותף לשמירת השבת שלך, אבל שגם הוא לא ידרוש ממך שתהיי שותפה לחילול השבת שלו.

אני מקווה מאד שתצליחי בכך

המון הצלחה!

מאוד חשוב שיהיה לך קשר עם רבנית תומכת, שתדריך אותך ותכוון אותך בכל הקשר ביניכם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל