לתרומות לחץ כאן

תיקון עבודת המידות

שאלה:

שלום,
אני רוצה להתייעץ,
אני בחורה בת == .
לומדת בסמינר. (הבית שלי הוא לא הכי חרדי.. או שהוא נקרא בעצם חרדי מודרני כזה..ולא קל לי בלשון המעטה..)
קשה לי מאד עם עבודת המידות..
בכיבוד הורים, כעס, קנאה,סבלנות, וכדומה..
ורציתי לשאול : על מה הכי חשוב להתחיל לעבוד ??
כי לצערי הרב אני נגועה בהמון מידות לא טובות..וזה מתסכל אותי נורא ! כי קשה לי להתחיל לעבוד על כולם.. ואני מתביישת בעצמי ובמחשבות שלי..

וגם , איזה ספר מוסר הרב יכול להמליץ לי ללמוד בכל יום??

ושאלה נוספת : אני עדיין לא התחלתי שידוכים אבל אם מישהי תציע לי שידוך עם בחור צדיק??
האם זה בסדר לדחות שידוך בגלל שאני לא בסדר מבחינת עבודת המידות? ואני מרגישה שאני לא יכולה להתחתן עם המידות המגונות שיש לי??
כי הרי אומרים : מה שאת זה מה שתקבלי !! אז אני ממש לא רוצה לקבל בן זוג עצבני וחסר סבלנות וקנאי ולא מכבד הורים.. אז אני חייבת להיות קודם יותר טובה בעבודת המידות שלי !!! אחרת שלום בית לא יהיה בבית שלי בטוח !! אז זה בסדר לא להיפגש עד שאהיה קצת יותר מאמינה ורגועה בחיים ועובדת על המידות שלי ??)

תשובה:

שלום רב,

ראשית אני מלא הפעלות מהכנות שלך. זו אחת המעלות הגדולות שלך. להיות כנה עם עצמך ובכך יש לך מתכון טוב להצלחת עבודת המידות. אולם את צריכה לשים לב שזה אכן מגיע מכנות ורצון לשיפור באופן המתאים לך. ולא חלילה תסכול ויאוש המגיע מחוסר פרגון עצמי שזה לא טוב. אדם צריך לדעת את מעמדו ואת יכולתיו, אבל אסור לו גם להפחית בהן יתר על המדה.

לגבי שאלתך בענין השידוכים. מאחר שהשינוי הוא בפתח אז השאלה היא ממש לא רלוונטית. אני מאחל לכל בחור לקבל בחורה רצינית כמוך, שנכונה ומזומנת לתקן את מידותיה כראוי. הייתי מציע לך לשים דגש עם מדת הסבלנות משום שיש בה הכל. כלומר, התבונני בסבלות לפני שאת מגיבה למצבים שאת נקלעת אליהם, וברור לי שזה ישפר באופן מיידי ודרסטי את הכעסים שאולי את נכשלת בהם מידי פעם. זה גם יוסיף לך הרבה רוגע ושלווה ובטחון עצמי לעתיד זוהר. אבל דעי, זה לא קל להחליט ביום אחד לחשב את צעדייך בסבלנות בכל רגע. לכן חשבי עם עצמך, ותקבלי על עצמך זמן קצר במשך היום שבו תנהגי כך, וברור שזה יתן לך הרבה חשק להמשיך לאחר שתראי שתצליחי בכך.

המון הצלחה!

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל