לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

צריך להתפלל על ילדים בזמנינו שיש טיפולי פוריות?

שאלה:

האם לתפילות חנה יש ערך כיום למרות שיש אמצעים אחרים שניתן בעזרתם לפתור את בעיית הפוריות? הרי לכאורה בתפילת חנה הראשונה שבה חנה מתפללת לבן כבר לא נצרכת היום כי יש טיפולי פוריות מתקדמים שיכולים לעזור לה להיכנס להריון. כמו כן, לכאורה גם תפילתה השנייה של חנה כבר לא משמעותית כיוון שהכניסה של אישה עקרה להיריון נראית כתוצאה מטיפולי הפוריות ולא כתוצאה מהתפילות הרבות.

תשובה:

שלום רב

אין שום דבר בעולם שלא בא מבורא עולם!! גם כאשר נראה לנו שהפעולה היא טבעית, זו בסך הכל הסתתרות של הקדוש ברום הוא שמטרתה לאפשר את הבחירה. כך שהשאלה כלל אינה במקומה, גם כאשר אדם פועל בדרכי הטבע ועושה מה שנקרא השתדלות, בסופו של דבר עליו להאמין שהקדוש ברוך הוא זה שפוקד עקרות ובידו הכל. ואגב, גם נשים שעל פניו נראה שהכל תקין עלול להיות שלא יהיו להם ילדים ולהיפך.

כך שהתפילה היא ענין מחויב המציאות בכל דבר ולא רק בפוריות, בפרנסה בריאות חיים וכו' וכו', לא לחינם כל יהודי מתפלל שלוש תפילות קבועות יום ומברך מאה ברכות, ומלבד זאת עוד כמה וכמה תפילות מזדמנות, כי רק בורא עולם יכול לעזור שלא יאחר לפגישה שנקבעה, ורק בורא עולם יכול לעזור לו בחינוך הילדים ועוד ועוד. אלו הם דברים מיסודי הדת היהודית, וכדאי להרחיב בהם וללמוד עליהם.

שנדע רק טוב ונזכה לגלות את בורא העולם בכל פינה מחיינו.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. יש אנשים שהיו 13 שנים בטיפולים, ולא הצליחו.
    אין פיתרון לכל דבר.
    יש מחלות שאם נכנסים להריון יכולה להיגרם קריסת מערכות.
    וגם לדברים שיש פיתרון לפעמים הם כרוכים בטיפולים קשים ומפרכים.

    ולכן יש הרבה על מה להתפלל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל