לתרומות לחץ כאן

התחזקות בשמירת מצוות

שאלה:

כבוד הרב..אני לא מוצא באף מקום תשובה ..קוראים לי משה אני בן == ויש לי חברה בזמן האחרון התחלנו להתחזק אם זה בשבת גם בדברים הקטנים ובברכות ותפילות..
אנחנו מקיימים יחסי אישות קרוב לשנה ואתמול ראינו שזרע לבטלה זה עוון מאד חמור (משהו שעד היום לא ידענו שזה עד כדי כך חמור..)
ולהפסיק ככה פתאום זה יהיה קשה אנחנו רוצים לקחת את זה בקצב שלנו ולהמעיט את זה אבל מצד שני זה עדיין עבירה מאד חמורה (אנחנו מתכננים להתחתן אבל עוד שנה מינימום)
אנחנו צריכים תשובה מה עדיף אם אפשר כמה שיותר מהר תודה

תשובה:

שלום רב,

ראה ידידי, האיסור שאתם עוברים אינו הוצאת זרע לבטלה. אלא איסור נדה! וזה איסור כרת! יחסי אישות עם פנויה בפרט שלא טבלה כדין זה איסור דאורייתא של נדה.

אבל כפי שאתה אומר ב"ה לאחרונה אתם מתחזקים הן בשמירת שבת והן בדברים הקטנים כפי שאתה קורא לזה. ובעזרת ה' תמשיכו כך, כדי שתוכלו להקים בית נאמן שיהיה נאמן לה' ולתורתו, הקפדה על שמירת המצוות וכו'. נכון הדרך היא קשה לפעמים היא קשה מאד. זה נכון מה שאתה אומר שבדרך להתחזק צריכים לעשות לאט ובטוח כדי שחס וחלילה לא תפלו לאחור, שזה הגרוע מכל. נכון שהדבר קשה לכם להתחזק גם בשמירה ביחסי אישות, אבל ככל שתקפידו יותר על ריחוק מסויים ולא להפגש יותר מדי כך יהיה לכם יותר קל. ובעזרת ה' תזכו להמשיך ולהתחזק עוד ועוד. וכבר אמרו חז"ל הבא להטהר מסייעים אותו (עוזרים לו מלמעלה).

עלו והצליחו!

 

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל