לתרומות לחץ כאן

סגולת השומעים חרפתם ואינם משיבים

שלום
לצערי יש לנו שכנים רעים מאד שממש יורדים לחיינו פשוטו כמשמעו.
וזה כבר כמה שנים טובות .היתה רגיעה מסויימת וחוזר חלילה.
אין שום עילה ממשית לסכסוך מלבד רוע צרוף ומתחיל להמאס עלי כל הסיפור.שאלתי היא האם להחזיר להם מנה אחת אפיים כשאפשר או להמשיר ולספוג ולהתעצבו מאד בפנים וגם בחוץ. אני יודעת שזה נסיון ולא ברור לי מה נדרש ממני לשבת ולא לעשות כלום או להחזיר כשזה אפשרי.בתודה מראש.

תשובה:

שלום רב

ראשית אני ממש מתפעל מהסבלנות שלכם! לסבול כך שנים ולא להגיב, זה דבר נפלא! ראיתי סיפור מעניין בספרו של הרב יצחק זילברשטיין, והוא מספר כך: בשמחת חתונה ישבו קבוצת אנשים, פתאום נכנס אדם והתחיל מחרף ומגדף את אחד היושבים, ומבזה אותו בזיונות איומים בושות וחרפות וכו', והוא יושב ושותק, המגדף משיף לצעוק ולאט לאט ההוא כבר מתחיל לאבד את הסבלנות… פתאום קופץ אחד הנוכחים וצועק אנא ממך אל תגיב, אני מתחנן לפניך! כולם הביטו בו בתמיהה, והוא מספר כך: לפני ימים אחדים הוא נכנס לרבי חיים קנייבסקי לבקש ברכה, אמר לו הרב קנייבסקי, שאם הוא רוצה גולה טובה, שיבקש ברכה מאדם שמבזים אותו והוא אינו עונה ולא מגיב. בעל סבלנות כזו, יש לו פה קדוש לברך! אמר: ראיתי אותך יושב ושותק, שמחתי, הנה אדם שאוכל לבקש ממנו ברכה, אנא ממך אל תקלקל! מותר לשער את הרושם שדבריו הותירו על הנוכחים.

לכן גם אני מציע, אנא מכם, אל תשיבו והגיבו בסבלנות, ובעזרת ה' תזכו לכל הישועות ויהיה לכם פה קדוש לברך את ישראל…

מלבד זאת יש לציין וזה פשוט, אם תגיבו רק תוסיפו שמן למדורה וכל המצב יחריף הרבה יותר! הכלל הוא שאין מריבה בלי שני צדדים ואם תשתקו המצב בטוח יהיה הרבה יותר טוב.

כמובן אם מדובר בנזק של ממש יש להתייעץ באופן פרטני כיצד למנוע את הנזק.

בהצלחה רבה וכל הברכות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל