לתרומות לחץ כאן

מוקצה שנתון במחלוקת ראשונים

שלום הרב! 1.כאשר יש חפץ שעומד במחלוקת הפוסקים אם מותר שימושו או לא. האם למ"ד שאסור להשתמש בחפץ האם זה הופך את אותו החפץ למוקצה בשבילו? ומה הדין למי שהפוסק שלו מתיר אך הוא אישית רוצה להחמיר- האם גם לו זה נהפך למוקצה או בגלל שזה רק מתורת חומרה זה לא הופכו בשבילו למוקצה?

תשובה:

שלום רב

  1. ברור שלדעת האוסרים זה נחשב כלי שמלאכתו לאיסור, והוא מוקצה. האוסרים סבורים שהמתירים טועים…
  2. כאשר אדם מחמיר בתורת חומרא בעלמא, ובמקרה הצורך יקל, הוא רשאי להחליט על פי רוחב דעתו שהוא מחמיר רק לענין החשש דאורייתא ולא לגבי חשש דרבנן של מוקצה.

בקיצור אתה בשאלה יוצא מנקודת הנחה ששאלת המוקצה רק נגזרת מהתייחסותו של האדם, האמת היא לא כך, גם לגבי אדם חילוני שבמוצהר אינו שומר מצוות, הפטיש שלו מוקצה… כל כלי שמלאכתו לאיסור הוא מוקצה, ולכן להצד שהוא כלי שמלאכתו לאיסור אסור לטלטלו בשבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל