לתרומות לחץ כאן

הזמנת תה/קפה בבית מלון

שלום

בימי החורף הקרים שהולכים בפגישת שידוכים לבית מלון, האם מותר להזמין תה/קפה? בכל בית מלון? האם צריך לבדוק תעודת כשרות (כי זה קצת מייגע ליד הבחורה להתחיל לבדוק כשרות וכו', השאלה אם צריך לעשות זאת או שאפשר לסמוך שרוב המלונות יש כשרות, במיוחד בירושלים)? כלומר, האם יש איזה בעיות כלשהן שיכולות להיות וצריך לבדוק אותן?

תודה רבה

תשובה:

שלום רב

בתה עלול להיות בעיה בפלח הלימון, הן מבחינת מעשרות הן מבחינת חרקים, ניתן לבקש מהמלצר שלא יניח לימון..

לגבי קפה אין סיבה לחשש, טבילת כלים ודאי עשו במלון גם אם הכשרות היא מינימלית [כמובן במלון הדין קל יותר, ראה דרכי תשובה יו”ד סי’ קכ אות ע שכבר פשט המנהג בכל העולם שקונים משקאות אצל מוזג יהודי שלא הטביל כליו ואין חוששים לאיסור, וטעמם משום שמדובר במלון שהכלים שבו מיועדים לסחורה ללקוחות ולא לשימוש אישי של בעל הבית, וכן פסקו בשבט סופר יו”ד סי’ סז ומנחת יצחק ח”א סי’ מד], אולי יש לחשוש לחלב שאינו מהדרין למי שמקפיד על כך [עיקר הבעיה חליבה בשבת].

לגבי בישולי עכו"ם נהגו להקל בקפה כיון שעיקרו מים, בפרט שאתה מוסיף את הסוכר ומסיים את המלאכה.. ראה בענין זה הרבה תשובות כאן באתר.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. על פי בירור שעשיתי כשרויות רבות אינם מחייבים להטביל את הכלים שלהם, ולא כמו שכתוב בתשו' דודאי שהכשרויות מובילים את הכלים למשל (עח' בחוברת הלכות כשרות המזון שיעור 36) רבנות ירושלים מהדרין אינה מחייבת להטביל כלי זכוכית).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל