לתרומות לחץ כאן

תפילה על חשבון לימוד התורה

בוקר טוב כבוד הרב :)
מספר שאלות בבקשה
1. האם מותר להיכנס לאתר אינטרנט, של חנות מסוג שאני גם רוצה להקים בע"ה, לצורך בחינה של האתר שלהם ולמידה מהם? אני מניח שאסור להעתיק את התיאורי מוצרים שלהם, דבר שכנראה לא אעשה, בטח שלא אם אסור, וזה מרגיש לי לא טוב לעשות דבר כזה גם אם לא אסור.

2. איפה מתחיל האיסור של "לא יגדל שערות ראשו כמוהם"? יש אורך מסוים? וגם לגבי הבעיה שהשיער יכול ח"ו לחצוץ בהנחת תפילין, יש אורך מסוים?

3. האם יש חטא בלהתפלל ובשאיפה להרבה תפילה, אם אני מתפלל בזמן שיכולתי ללמוד תורה (אך לא בזמן קביעות תורה) אם אתפלל יותר, אזכה לקיים וללמוד יותר בעתיד בעקבות הסיוע משמים בגלל התפילה לפי הבנתי הקטנה.

4. האם מותר לי ללמוד תורה ולקרוא תהילים או תפילות אחרות בסלון כאשר עלולים להיות בעיתונים שמונחים לידי על העמוד הראשי של העיתון הגלוי, תמונות לא צנועות כי זה בית חילוני עדיין (וזה בהחלט יכול לקרות לצערי).

תודה רבה כבוד הרב, יום טוב!

תשובה:

שלום רב

  1. אתה רשאי להכנס וגם להעתיק את תיאורי המוצרים.
  2. אם השיער שלך באורך סטנדרטי זה בסדר, אין גבול מדוייק, העיקר שלא יהיה ארוך הממקובל בין אנשים מהוגנים ורציניים.
  3. הגמרא שואלת על חסידים הראשונים שהיו שוהים בתפילה תשע שעות ביום "תורתם מה תהא עליה", ויש על כך שתי תשובות, אחת בבלי ואחת בירושלמי, או "תורתם משתמרת", כלומר בזכות התפילה גם לימוד קצר היה נשמר היטב בזכרונם, או "תורתם מתברכת" כלומר בזמן קצר מצליחים להעמיק ולהרחיב הרבה יותר מהרגיל".
  4. אין כל איסור, אבל תשתדל להמנע מלהסתכל בתמונות.

בהצלחה רבה ויום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל