שלום וברכה
אם אפשר בבקשה לבאר הגדר וההבדל שבין ריחא לבין זיעה מבחינה מעשית, כגון אימתי נדון את התנור שלנו משום ריחא ואימתי משום זיעה
אם אפשר לציין מקורות
בברכה.
תשובה:
שלום רב
ההבדל בעצם הוא שריחא אין בה ממשות, האדים עצמם נשרפים מיד או נעלמים לפני שנכנסים במאכל השני, אבל הריח מפעפע בו, וריחא לאו מלתא.
לגבי תנורים שלנו יש דעות חלוקות, בשו"ת אבן יקרה ח"ג סי' יח מיקל, וכותב שהזיעה נשרפת מיד, אבל לא ברור כל כך באיזה תנור מדובר. למעשה בס' בדי השולחן סי' קח ד"ה אלא נקט בפשיטות שבמאכל לח בתנורים שלנו יש זיעה ממש ולא רק ריחא, וכ"כ באגרות משה ח"א יו"ד סי' מ. וראה בס' מגילת ספר סי' קח אות ד שתמה על כך, אבל למעשה חושש לדעת המחמירים. ונראה שכך המנהג.