לתרומות לחץ כאן

גביית תשלומי ועד בית

שלום וברכה.
אני מנהל את קופת ועד הבית אצלי בבנין מזה שנתיים. מדי חצי שנה אני גובה מעשרת הדיירים סך סך 360 ש"ח, ובזה משלם נקיון, חשמל, תיקונים ושירותי אינסטלציה מפעם לפעם.
יש לי רשימה מפורטת וברורה של כל ההוצאות וההכנסות, רובן עם תאריכים מדויקים וחלקן עם תאריכים קרובים.
בגביה האחרונה החלטתי לא להכריח את כולם לשלם מיד, כי הרי ההוצאות מתפרסות לאורך חצי שנה קדימה, לכן הנחתי לחלק מהדיירים לשלם באיחור. שנים מהם לא שילמו לאורך החודשים, ובחודש האחרון פניתי אליהם שישלמו. להפתעתי הם השיבו ששילמו, וכשאמרתי שברשימות שלי מופיע שלא שילמו וכך גם זכור לי, התוכחו וטענו בתוקף ששילמו. אחד אמר ששלח את בנו – ילד בן 10 – עם הכסף והוא אמר שהביא לי ביד. השני אמר שהביא לי אישית ביד.
אני לא זוכר שהם שילמו, אדרבה בזכרוני עמדה הידיעה שמהם טרם גביתי, וכך גם לפי הרשימות שבידי.
יצוין שלא הייתי מקפיד לרשום כל הכנסה עם רגע קבלתה, אלא לעיתים הייתי מתעכב יום יומיים עם הרישום.
עוד יצויין כי לא החזקתי קופה עם מזומנים שאוכל לבדוק לפי תכולתה, אלא הייתי מערב את הכספים עם כספיי האישיים, ומדי חודש עורך חשבון כדי לדעת מה המצב בקופת הועד הוירטואלית.
שאלתי האם אפשר לחייב את השכנים האלו לשלם, האם אפשר לחייב אותי לשלם? ואת"ל שאני פטור, האם יש לי לחשוש לדיני שמים שמא טעיתי ולשלם, או שאם הדין הוא המע"ה אין לי לחשוש מדיני שמים.

בברכה

תשובה:

שלום רב,

א הם נאמנים שהם שלמו אבל זה ששילם דרך הילד שלו לא נפטר על ידי כך כיוון שאתה  זוכר שהוא לא שילם וטענתו היא טענת שמא כיון שאפשר שהילד לא העביר את הכסף אבל אם אתה מסופק אי אפשר לחייב אותו

ב כיוון שידוע לך שלא לקחת כסף מהם אין בטענתם בכדי לחייב אותך לשלם לוועד אלא אם  אתה מסופק  אתה חייב בדיני שמים לזה שטוען שנתן לך את הכסף ביד

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל