לתרומות לחץ כאן

אביזריהו דעריות בין גבר שאוהב את חברו

לכבוד הרב המשיב שליט"א
שאלה קצת מוזרה על תופעה והיא כך: בחור א' יש לו חבר מאד טוב שהוא מאד נמשך אליו ומאד אוהב אותו והוא אוהב לדבר איתו לצחוק איתו לגעת בו [לחבק אותו ולנשק אותו זה חלום בשבילו] להסתכל עליו על גופו להיות איתו ביחד, וזה גורם לו להוז"ל ולהרהור וקישוי [אפ' רק דיבור איתו], [זה מגיע באונס גמור].
ובכן מה צריך לעשות? האם מותר לו להיות חבר שלו רגיל ולהיות איתו, או שלא, מאחר וזה גורם לו לכל הנ"ל, ואו שזה סה"כ אונס ודבר משונה שבעל כורחו, והאם זה בגדר אביזריהו דגילוי עריות וקירבה לעריות ואביזריהו דמשכב זכור או גדר אחר, ואם כן עוד נשאל מה מותר לו ומה אסור לו בקשר לגביו. וסתם כך האם יש במקרים מאין אלו דינים כמו איסור הרהור בגבר נגיעה יחוד עימו וכמו שאר דברים שאסור עם אשה [שלהוט אחריהם]
תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

ושאי שאסור, וחייב להתנתק ממנו, שהרי הוא גורם לו לאיסור. לא הבנתי מדוע אתה מגדיר את המצב כאונס, באופן שאדם נכנס למצב של איסור הלזה יחשב לאונס? כל בעילת איסור נחשב במדת מה לאונס שהרי יצריה אלבשיה, אלא שמאחר שהיא מכניסה עצמה למצב כזה לא ניתן להגדיר את זה כאונס. כך גם במקרה המתואר כאן, מאחר שאתה מכניס עצמך למצב כזה אין זה אונס.

בנוסף, צריכים לדעת שחז"ל גזרו איסור ייחוד והרחקות שבין אדם לאישה משום שטבעו של עולם שהם נמשכים זה לזה. אבל אם אתה מרגיש עם הבחור הזה שיש משיכה, ההרחקות והייחוד הם נצרכים גם במקרה זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל