לתרומות לחץ כאן

אונאה כאשר מוכרים לכל לקוח במחיר שונה

שלום רב,
אני איש שיווק בחברה גדולה.
אנחנו חברה בתחום האינטרנט – ואני למעשה מוכר 'מידע'.
כאיש שיווק אני חותם מול לקוחות חוזים סודיים, והתפקיד שלי הוא לתת את המחיר הגבוהה ביותר שהלקוח יהיה מוכן לשלם.
יש "מחיר מחירון", אבל זה די גמיש.
יש בזה אונאה בהתחשב שכל הלקוחות מקבלים בסוף את אותו המוצר?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אם אין מחירים קבועים, לא בחנות ולא בשוק, לכאורה אין חשש אונאה, על אף שאחד משלם יותר מהשני.

ככלל, יש מחלוקת הפוסקים אם יש אונאה במכירת מידע. אבל, הנידון הוא לעניין בדיעבד, אם אפשר לתבוע החזר כספי. לכתחילה ודאי שאסור להונות בשום דבר.

מקורות:

עיין ערוך השולחן חו"מ סי' רכז סעיף ז.

מכירת מידע דינה כעבודת קבלנות מבלי להשביח קרקע או מטלטלין, כתיווך שדכנות וכדו', עיין במקורות כאן. לעניין לכתחילה עיין בפי' הרמב"ן בפרשת בהר ובספר החינוך שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל