לתרומות לחץ כאן

מה עושים שהבעל יורד מבחינה רוחנית?

שלום וברכה!
רוצה לדעת איך לנהוג
אני אמא לשישה ילדים מתוקים נשואה לאדם יקר שבשנים האחרונות מאוד ירד מבחינה דתית והאכזבה קשה לאחר המון שיחות משותפות הגעתי למסכנה שלא רוצה לדחוק ולהקשות במיוחד שהוא בכנות מבקש ממני שלא ללחוץ עליו מבחינה דתית.
קשה לי עם זה שלא מתפלל ובשבתות לא לוקח את הבנים לתפילה יש לי בן אחד בגיל 14 שנראה לי שכבר מתחיל ללכת בדרכי אביו ולעומתו ילדה בת שש עשרה שמשתדלת מאוד לקיים תורה ומצוות השאר קטנים יחסית מלראות במה יבחרו… הדבר הזה קשה עלי ביותר אני רוצה בית מקיים תורה ומצוות ואצלנו זה גבולי כלומר יש שמירת שבת בה' ובשאר הדברים בעלי נותן לי לחנך ועדיין קשה לי עם זה שהוא לא מראה דוגמא אישית איך מתמודדים מה עושים? זה קושי של שנים לא מאמינה שפרדה תפתור את הענין תודה רבה

תשובה:

שלום רב

קראתי בכאב את השאלה שלך, אני מבין שבעלך לא מתנגד לשמירת הדת, אלא שאין לו חשק… מה שהייתי מצי זה לקחת אותו לשיחה רצינית ורגועה, ובה להציב בפניו דרישה בלתי מתפשרת, שבמה שנוגע לחיים הציבוריים בבית הוא דתי לגמרי, כלומר, אם אינו מתפלל באמצע השבוע זה לא עסק שלך, את זה הילדים לא בהכרח רואים וזה כביכול פחות משמעותי, אבל בשבת הוא לוקח את הילדים לתפילות ועושה אוירה של שבת. מה שיעשה בחדר הסגור פחות עקרוני מבחינתך, אבל סעודות השבת וכו', הכל דתי לגמרי. כמו כן, לא ישמע ממנו לילדים שום זלזול חלילה בשמירת מצוות אלא להיפך. על זה אל תתפשרי. אינני בטוח שזה מספיק ושזה יעזור, אבל האופציה של פרידה גם היא גרועה מאוד מאוד לחינוך הילדים, מה גם שהאבא אינו נעלם לילדים מהנוף גם אם9 נפרדים.

יש לשמור על רוח טובה ואוירה מקרבת בבית, ועמידה על עקרונות הסטטוס קוו האמור. אוירה חמה בשבתות ובכלל, והרבה מחמאות למי שמקפיד על שמירת מצוות, זה מה שחשוב לחינוך שלהם בעז"ה.

והעיקר להרבות בתפילות על חינוך הילדים, וה' הטוב ישמע תפילותיך.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני חוזר ואומר, יש להבדיל בין הקושי שלך וכו' למה שקריטי מבחינת הילדים, הוא חייב להבין שאם את באה לקראתו בכל מה שנוגע לחייו האישיים הוא חייב לבוא לקראתך במה שבעיניך קריטי, צריך למצוא את הדרך להבהיר לו את זה. אם יבין שאצלך זה גבול אדום הוא יבין שהוא חייב להתאמץ. בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל