לתרומות לחץ כאן

מפגש עם גופות במסגרת לימודי רפואה

שלום כבוד הרב,
אני סטודנטית לרוקחות ובמסגרת לימודי האנטומיה נחשפנו לגופות ולאברים של אנשים שהלכו לעולמם ותרמו את גופם למדע, הגופות מגיעות מחו"ל וככל הנראה אינם של יהודים. מאחר ואני אדם מסורתי ואני מנסה במידת האפשר לנהוג נכון, לפני כניסתי לחדר הפתלוגיה הסרתי את שרשרת מגן הדוד שלי ואחרי ששבתי הביתה שטפתי ידיים, הלכתי להתקלח ושמתי את הבגדים בכביסה. היום ישבתי בחדרי בדירת הסטודנטים והייתי לבד מאחר ושני השותפים לא נכחו, ראיתי שהדלת שלי מתחילה לזוז ושמישהו משחק לי עם הידית. כמובן שנבהלתי. שיצאתי לא ראיתי אף אחד, כמובן שאני מקשרת את זה לנוכחותי בחדר הגופות. אחת מאמונותיי החזקות היא שעל אדם שהולך לעולמו להקבר בכדי שהנשמה לא תסבול ולכן היה לי קשה מאוד לראות גופה משומרת של אדם שלא נקבר, אך לצערי זה חלק חשוב מהלימודים שלי ובסופו של דבר מקצועי יהיה להציל חיים.
רציתי לשאול איך אתה ממליץ לי לנהוג לפני כניסתי לחדר הגופות? האם עליי להתפלל בתפילה מסויימת? האם כדאי גם אחרי? האם עשיתי נכון שהסרתי את המגן דוד שלי? (אני נוהגת להסתובב עם השרשרת כי אני מרגישה שהיא שומרת עליי אבל לא ידעתי איך לנהוג במפגש עם גופה שלא נקברה), מה אני יכולה לעשות כדי לכבד את גופת הנפטר כמה שיותר? (אני לא חותכת אותה חלילה או נוגעת בה, רק מסתכלת שמסבירים לי).
אשמח למענה,
תודה ושבת שלום!

תשובה:

שלום רב

אין כל בעיה במה שאת עושה, אני מניח שהגופות של גויים, השרשרת לא מסייעת לך בשום ענין שהוא, לא בזמן הלימוד ולא בכל זמן אחר, מה ששומר עלינו הוא קיום התורה והמצוות, וכל חיזוק בענין הזה הוא נצח נצחים, שרשרת זה סתם גוש מתכת ולא משנה הצורה בה היא עשויה… תפילות זה דבר נהדר אבל לא דוקא בסיטואציה הזו, הייתי מציע לך לקבל על עצמך לברך כל בוקר ברכות השחר ותפילת העמידה, זה חשוב מאוד לקשר שלך עם בורא עולם. כמו כן לברך ברכת המזון לאחר אכילת לחם.

הענין עם הידית זה כנראה רוח חורפית מצויה, או שיש איזו בעיה עם הידית וכדאי להחליפה…

בהצלחה רבה בלימודיך!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל