לתרומות לחץ כאן

שלום בית – אשתי אינה רוצה כיסוי ראש

שלום וברכה.
אנחנו זוג דתי שנשואים 3 שנים. לאחרונה אשתי רוצה להוריד את המטפחת בטענה שזה ממש קשה לה והיא רוצה ללכת עם השיער שלה. כל יום בבוקר לפי שהיא הולכת לעבודה היא קושרת את המטפחת לפחות חצי שעה (היא חייבת שזה יצא ממש מדויק) ואז היא מתלוננת שנמאס לה והיא רוצה להוריד כבר את הכיסוי ראש. היא כל יום מדברת איתי על הנושא הזה שהיא רוצה להוריד את הכיסוי ראש. פאה היא לא רוצה בגלל שזה לא נוח לה וגם בגלל שאיון לנו כרגע כסף לקנות פאה. אני לא מסוגל להרשות לאשתי להסתובב ללא כיסוי ראש. אבל אנחנו כבר כל יום רבים על זה וזה הורס לנו את השלום בית. כבוד הרב מה עושים?
תודה מראש.

תשובה:

שלום רב,

ראה ידידי, המצב הוא כזה. בגמרא (כתובות פרק שביעי וגיטין פרק תשיעי) כתוב שאישה שיוצאת לראשה פרוע (כלומר, ללא כיסוי ראש) זה נחשב ל"עוברת על דת", שהרי כיסוי ראש לאישה נשואה הוא מן התורה, ולכן לא מגיע לה כתובה כלל, ומצווה לגרשה. זה המצב. אולי לא חיי לגרשה, אבל בהחלט מצווה לגרשה! כך שאם אתה רואה סיכוי בהסכמתה ללכת עם פאה תעבוד חזק על הנושא, תשכע אותה, תסביר לה שבלי כיסוי ראש אתה בשום אופן לא מסוגל לחיות איתה, ומשעה שהתחתנתם החלטות כאלה יש לעשות רק במשותף. והשאלה הכספית מתגמדת לגמרי לאור המצב!

הרבה הצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אולי צריך לבדוק למה זה אורך הרבה זמן
    זה נשמע קצת כפייתיות (OCD) ואז לא יעזור להוריד כיסוי כי זה יצא במקום אחר
    בהצלחה ושה' ישרה שלום בכל בתי עמו ישראל

  2. חז"ל ביקרו את יעקב אבינו ע"ה על כך שענה לרחל אמנו ע"ה "אשר מנע ממך פרי בטן" כך עונים את המעוקות? כנראה שהכיסוי ראש הוא איזה ניסיון שיש לאשה עם כל פגעי הזמן. צריך בהרבה סבלנות ואהבה להסביר את משמעות הצניעות והטהרה של בנות ישראל וכמה זה לא יפה מבחינת התורה שזו הבחינה העמוקה והנכונה להתהלך ללא כיסוי ראש. להגיד לאישה על כך שזה מצווה לגרש אותה לא יקדם אותך אחי היקר לתורה מה גם שאין חולק על דברי חכמים רק לא תמיד כדאי להגיד לאשה את זה בפנים. רק בסבלנות. בהסברה. באהבה. ובעזרת השם אם האשה תראה כמה כאב וצער זה מסב לך אז מתוך האהבה והקרבה תחזור בתשובה שלימה. בהצלחה אח יקר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל