לתרומות לחץ כאן

ברכה על סופגניה וסמבוסק / טלטול עגלת תינוק בשבת

ע"פ פסקי הרב עובדיה זצוק"ל

מציאת אבידה (כיפה) במקום שיש שעירוב אך אני לא סומך עליו או מחמיר לא לטלטל האם מותר להרים את הכיפה?

למה ברכת הסופגניה הינה מזונת ולא המוציא? כל מה שמטוגן יהיה מזונות?

אם ברכתי על המחיה במקום ברכת המזון, זה פוטר בדיעבד?

פת הבאה בכיסנין (סמבוסק) שנאפתה בתנור. למה ברכתו המוציא? בגלל שקובעים עליו סעודה?

האם מותר לטלטל עדגלת תינוק במקום שיש בו עירוב לשיטת הספרדים?

תשובה:

שלום רב

אם אתה מקפיד לא לטלטל שם ודאי אינך חייב להרים, שהרי כאשר ההפסד רב על הרווח אתה פטור מהשבה.

כל מה שמטוגן בשמן עמוק דינו כמבושל, כך שמלבד הנושא של השמן שהוא מי פירות ונותן טעם חזק וכו' שנתבאר דינו בסי' קסח סעי' ז, יש כאן גם את הענין הבישול המבואר בהמשך דברי השו"ע שם.

על המחייה אינו פוטר ברכת המזון.

לגבי ברכה  על סמבוסק ראה כאן ובתגובות שיש הבדל בין אפוי למטוגן.

אסור לטלטל עגלת תינוק במקום שאין עירוב, איסור זה הוא מדרבנן, ראה כאן בהרחבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל