ב"ה
ברצוננו לעשות 'כרית' למשפחה לבריתות מילה, לזכרון ועילוי נשמה לאבינו.
אחד הכיתובים שהוצע על ידי החברה הרוקמת – הקטע מן הפיוט שאומרים בברכת המזון – "הרחמן הוא יברך רך הנימול לשמונה, ויהיו ידיו וליבו לאל אמונה", האם לדעתכם יש איזה צד של בעיה בכך? שאחד מן השמות שאינם נמחקים מוזכר שם?
סברא ראשונית אומרת שאדרבה זה מתאים, הרי מדובר על ברית בין עם ישראל לקב"ה, ומברכים ברכה עם שם ה' אל מול מעשה הברית.
מה דעתכם?
תשובה:
שלום רב,
אפשר לכתוב שם ה' על הכרית, כמו שיש שכותבים גם בפרוכת אפילו שלפעמים זה הולך לכיבוס וכד', הענין הוא שבמקרה כזה צריך יותר לשמור על קדושתו, ולכן זה ממש לא מומלץ.
להערכתי מבחינת הניקוי לא צריכה להיות שום בעיה, גם מבחינת טיב הריקמה, גם מבחינת אופי הניקוי.
אמת, אבל אם התינוק מונח על זה בברית בערוה מגולה ודם, זה זילזול בפסוק.
וגם יש בלאי שגורם לאיסור דאריתא של מחיקה
השאר תגובה