לתרומות לחץ כאן

בילוי באתרים שפתוחים בשבת

שלום כבוד הרב.
האם מותר/רצוי/צריך להחמיר – בהליכה לספארי בימי החנוכה בידוע שהם פתוחים גם בשבת? או שזה נקרא מסייע בידי עוברי עבירה ועדיף שלא? (מטרת הטיול לחזק את הקשר המשפחתי יחד).

שובה:

שלום רב,

מצד ההלכה אין איסור ללכת למקומות שהם פתוחים בשבת. אין זה בגדרי מסייע לדבר עבירה. לכן אין גם איסור ללכת למקומות הללו, ובלי להכנס למקומות ספציפיים, אני לא יודע איזה מהם פתוחים בשבת ואיזה מהם אינם פתוחים בשבת, מותר ללכת.

יחד עם זה, צריכים להבין, ודאי שיש מעלה גדולה מאד לסייע בידי אלו השובתים בשבת. ויש מהם שעושים זאת תוך כדי פיתוי כספי. וע”י שאנו מחזקים את המקומות הללו, ודאי יש בודאי מצווה גדולה, וסיוע בידי מקדשי שביעי.

אולי כדאי לחדד נקודה נוספת ששמתי לב לפני זמן מה, ישנם הרבה מקומות שמנהלי המקום הם אנשים מסורתיים, המעוניינים לשמור את השבת. והם רואים איך אנשים חרדים יראי שמים, הולכים לבלות אצל המתחרים שלהם שאינם שומרים שבת, ואין הם מבינים איך יתכן דבר כזה, אנשים שמקפידים על קלה כבחמורה, אוכלים רק בד”ץ…. ואילו בנושאים אלו הכסף או סיבות אחרות משפיעות את ההחלטה איך והיכן לבלות. הם אינם מבחינים בשורשי ההלכה אם זה מותר או אסור, ראוי לשים לב לכך, כדי שלא לגרום לחילול ה’.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל