לתרומות לחץ כאן

אירוח אצל קרובים שאינם שומרים כשרות כראוי

שלום

הייתי רוצה שתעזרו לי לדעת אם יש פתרון לגבי העניין הבא.

סבתא שלי נפטרה בשבוע שעבר, ובמשפחה שלנו לא רוצים להשאיר את סבא שלי לבד, לפחות בתקופה הקרובה, ולכן החליטו שכל הילדים של סבא יבואו לעשות אצלו שבת. ואני בתור נכד לא יודע מה לעשות מצד כשרות.
א. אני כמעט בטוח שהכלים אצלו לא טבולים, הוא אדם זקן, שלא יודע בכלל את ההלכה הזאת אני חושב. כמובן שלהשתמש בצלחות חד פעמיות זה לא ריאלי כי כולם ישימו לב ויסתכלו עליי כשונה. ב. כל משפחה אמורה להביא תבשיל אחר, ויש לי דודה שמחללת שבת (אמנם היא לא אנטי לגמרי, והיא ישבה שבעה עכשיו ועשתה לפי ההלכה, אבל פשוט מחללת שבת לתאבון), והיא אמורה לעשות דגים לכבוד שבת, האם אני יכול לאכול מהדג שלה? יש איזה בעיה? מצד סירים/הדגים עצמם?
אמא שלי הציעה לי שהיא תעשה לי דג בנפרד בשבילי, אבל לא נעים לי להרגיש שונה ושכולם ישימו לב, וגם לא לאכול דג כולם ישימו לב..
בקיצור, לא יודע מה לעשות, ורוצה לדעת אם יש פתרון או עצה לשתי הבעיות הנ"ל.

המון תודה!

תשובה:

שלום רב

אין לי עצה בשבילך לגבי הכלים, ראה כאן בהרחבה. תנסה לסדק שכולם ישתמשו בחד פעמי, אני בטוח שיהיה הרבה יותר נוח שלא צריכים לרחוץ.. יש היום כלים מאוד חגיגיים לשבת.

מאכלים שיש לך ספק על כשרותם, מבחינת הכלים והמאכל עצמו יש להמנע מלאכול… הבעיה לאו דוקא באותה דודה שמחללת שבת, אלא כל מי שאינו מקפיד על הכשרות בביתו.

בשורות טובות, ובהצלחה רבה.

באופן כללי יש לזכור, שאנשים מכבדים מאוד אנשים בעלי עקרונות! אתה לא צריך להתבייש בדת שלך! תנהג בטבעיות ותראה שאנשים יכבדו את זה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל