לתרומות לחץ כאן

השקייה בעציץ שאינו נקוב – המשך

שלום רב לרבנים חברי בית ההוראה שליט"א

במוצאי שבת שעברה, שאלתי כאן לגבי השקיה בעציץ שאינו נקוב בשבת. אני יודע שהשאלה נשמעת קטנונית ומעצבנת, ויתכן שהיא אכן כזו, אבל בשבילי היא חשובה מאד.
לצערי, סיפור מצער עומד מאחורי השאלה.
אני משתדל ותמיד השתדלתי לשמור שבת כהלכותיה. בשבת האחרונה, לצערי , קרתה תקלה של ממש, שעצם המחשבה עליה, מצערת אותי מאד.

בשבת בבוקר, היה מונח עציץ על הרצפה בבית הוריי, שם אני מתגורר.
הגעתי עם נטלה גדושה במים לנטילת ידיים, ונשפך על הצמח. מסיבה שאינה ברורה לי, אבל זה מה שהיה, המשכתי לעמוד שם, תוך שלעתים זולגים מים מהנטלה על הצמח; יתכן שניסיתי לשחזר את השפיכה של המים, (מתוך חשש שזה היה בכוונה), ויתכן שזה היה מתוך רצון "להכעיס" או סתם, מסיבה לא ברורה. עמדתי שם ,ובמשך כמה זמן נשפכים מים מהכוס המלאה שבידי על הצמח, כשאני מודע לכך שזה מה שקורה ואף מתכווין לכך

ברור שלא הגעתי לשם מלכתחילה על מנת להשקות, אלא על מנת ליטול ידיים, ספק גדול גם אם אכפת לי בכלל מהשקיית הצמח הזה, אבל בשורה התחתונה זה מה שקרה.
מאז, ימים לא קלים עברו עליי. בתור אחד שממש משתדל לשמור שבת, המחשבה שעברתי פה על איסור מדאורייתא, ואיסור חמור, מציקה לי מאד ואיני יודע מה לעשות. מאידך, אני מרגיש שיש כאן סוג של משהו לא ברור, כי לא באמת עמד לנגד עיני להשקות את הצמח, בתורת שכזה, אלא סוג של דחף לא מוגדר (כאמור, או ניסיון לשחזר לאן נפלו המים מלכתחילה ובסופו של דבר זה נפל על הצמח, או מתוך רצון להכעיס סתם)

השאלה היא, האם באמת מדובר באיסור דאורייתא, על כל פנים לדעת הרב אוירבעאך שסבר שמכיוון שהדרך היום לטעת ככה בעציצים זה מדאורייתא? בנוסף, האם אפשר לדון את המעשה הזה כמלאכה שאינה צריכה לגופה או פסיק רישיה?

אני מאד אודה לכם אם תשיבו לי..

תודה רבה מראש

תשובה:

שלום רב

כיון שהכוונה שלך באותו מעשה אינה מובנית לי, קשה לי להגדיר אם מדובר במלאכה שאינה צריכה לגופה או דבר שאינו מתכוין או שאכן מדובר באיסור דאורייתא, ומכל מקום על כל דבר אפשר לחזור בתשובה, אין צורך להתיאש משום דבר בעולם, רק להתחזק, להתחרט ולקבל לעתיד להתחזק יותר בשמירת השבת בעזרת ה'. היאוש הוא עצת היצר הרע כדי להחליש אותנו!

חנוכה שמח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל