שלום רב לרבנים!
האם כוונתכם בטבלה לבגדים החייבים בדיקה משום שעטנז כאשר אתם כותבים ראוי לבדוק היינו שאפשר גם לא לבדוק?
תודה רבה
תשובה:
שלום רב
כשכותבים ראוי לבדוק, הכוונה שמבחינת שכיחות השעטנז אין חובה של ממש לבדוק, אבל כיון שעדיין יש חשש, כדי להמנע ולהזהר ולבדוק בכל זאת. מה שאתם כותבים שהמגפיים יקרות זה ודאי לא שיקול, שהרי אם יש שעטנז ודאי לא תרצו ללובשם בשום הון שבעולם, ואם אין שעטנז אז מה משנה כמה עלו…
ב"ה
סליחה, לא הסברתי את עצמי.
אני מתכוון האם בנעליים מה"סוג היקר" שכתבתם ש"ראוי לבדוק" (ולא "יש לבדוק") אז לכאורה מובן שאין חובה מן הדין לבדוק.
ולכן אני בודק שוב האם באמת זאת הכוונה או שעדיין גם "ראוי לבדוק" יש חובה לבדוק?
שווי הנעליים לא משנה כלל, כמובן.
שוב תודה.
הבנתי את שאלתך ועניתי שאין חיוב מן הדין אבל כדאי מאוד כי יש סיכוי למכשול.
השאר תגובה