לתרומות לחץ כאן

יחוד בין גרוש וגרושתו ולטענת הגרושה לא היה ביניהם יחסי אישות

שלום וברכה,
אני גרושה בערך כתשע שנים עם ילדה משותפת, יש לי כבר תינוק מגבר אחר שהכרתי מס׳ שנים אחרי שהתגרשתי (סה״כ 2 ילדים מקסימים), בנוסף, הגרושש כבר נשוי לאישה אחרת.
ביני לבין הגרוש מעולם לא היה כל קשר רומנטי בהיותנו גרושים! להיפך, היו בנינו ריבים, מחלוקות ואף תביעה משפטית נוספת (כגרושים). נכון להיום כלל לאא מדברים וללא הסדרי ראיה עם הילדה המשותפת שאותה הוא רואה לעיתים רחוקות
עם זאת, נודע לי לאחרונה כי הניתוק מהגרוש צריך להיות ברמה שלא נהיה יחד באותו מקום..
בשנים הראשונות זכור לי מס׳ מקרים להם לא ייחסתי כלל חשיבות לדוגמא: מיד לאחר הגירושים נסענו יחד באותו רכב או שכשאחיו התחתן הגעתי יחד עםם הבת לחתונה (חתונה מעורבת) ואף היה מצב שרקדנו יחד(דבר מקובל בחתונות מעורבות ולא ייחסתי לכך כלל חשיבות) או שתקופה אחרי הגירושים (נראה לי ששנה או שנתיים אחרי) היה מצב בו הגרוש נסע למלונית באילת יחד עם בת זוגתו(חברה שלו) ולהם הצטרפו הרבה חברים שאת חלקם הכרתי, הוצע לי להצטרף לחבר׳ה יחד עם הילדה המשותפת והסכמתי, כמובן שהיינו בחדרים נפרדים, הגעתי לאילת יחד עם הילדה בכוחות עצמי וכו׳, הוא לן באותו חדר עם בת זוגתו (חברה שלו) ואני בחדר סמוך עם הילדה המשותפת שהייתה אז מאוד קטנה.. אני מניחה שרציתי שהבת תחווה קצת חוויות עם האבא..אני מחדדת, לא היה בנינו שום מערכת יחסים רומנטית אלא מחלוקות כספיות ומחלוקות באופן כללי כמעט תמיד אף זכור לי ששם כשישבנו עם החברים הם ניסו לגשר בנינו ולעשות הסכם כלשהו בנוגע לחוב כספי שטענתי שהיה לו לשלם לי.
אפילו אציין כי פעם כשהגיע לראות את הילדה, זה קרה פעם אחת בלבד (שבו התלבטתי אם לחזור אליו) ניסיתי להתקרב אליו או נגעתי בידו אך הוא מיד זזז הצידה ותוך דקות יצא מהבית.. הדבר מעולם לא חזר על עצמו.. כגרושים לא קיימנו שום מערכת יחסים רומנטית או יחסי אישות חלילה.. אבל שוב אני מדגישה כי כפי שציינתי היו מקרים שהינו יחד באותו מקום באופן שתיארתי..
לאחרונה קראתי כל מיני דברים באינטרנט, הבנתי כי אסור להתייחד עם הגרוש וכו׳..
אני מניחה שהכוונה לא להתייחד כלומר לא לקיים יחסי אישות שכמובן מעולם לא קיימתי עימו מערכת יחסים כזו כגרושים. לאור הדברים שתיארתי, האםם הדבר פוגם בכשרות של הגט שלי, האם אני צריכה גט מספק או גט לחומרה?

תשובה:

שלום רב,

דבר ראשון צריכים להפריד בין החיוב לגט לחומרא לבין ההרחקות שיש לנהוג בין גרוש לגרושתו. חז"ל קבעו הרחקות שיש לנהוג, ויש בזה כמה פרטים וחילוקים גם בין הפוסקים, שהרמב"ם והשו"ע מחמירים הרחקות הללו גם בכל גרוש וגרושה וכך צריכים לנהוג הספרדים. ניתן לראות הרבה תשובות באתר בשאלות אלו (מאגר השו"ת, אבן העזר, גיטין).

ישנה הלכה נוספת שאם גרוש וגרושתו התייחדו לפני עדים היא צריכה גט לחומרא, גם בזה ישנם הלכות מתי צריך גט ובאלו אופנים אין צורך בגט. כפי הנראה במקרה שלך ודאי שאין צורך בגט נוסף. לא היה ביניכם ייחוד ללא אנשים נוספים ולפני עדים. בנוסף מאחר שאת טוענת שלא היה ביניכם כל יחסי אישות, זה סיבה נוספת לומר שאין צורך בגט לחומרא, (ראה בית שמואל סי' קמט מה שהביא מהשלטי גיבורים, ושו"ת זכר יצחק שדן בהרחבה בזה אם האישה נאמנת לומר שלא נבעלה במקרה שהתייחדו).

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. בנוסף, ציינתי שהיה פעם אחת שנסענו יחד באותו רכב(ממש אחרי שהתרגשנו), אף זכור לי כי באותו פעם ביצענו שיחה לאחד החברים שלו מדיבורית הרכב ודיברנו עימו יחד ואני בישרתי כי כרגע התגרשנו..
    אני רואה לנכון לציין בפניך זאת שכן לא ציינתי זאת קודם לכן בשאלה הראשית..
    עכשיו שנתתי את כל הנתונים, אשמח לדעת שאיני צריכה בגט נוסף, אנא השב לי.. רציתי לדייק ועל כן ציינתי את כל אשר על ליבי..
    מחכה לתשובה על מנת שאדע שהכל בסדר ויכולה להמשיך הלאה מבלי להיות מוטרדת יותר בנושא זה.
    וסליחה מראש אם הטרדתי

  2. את אינך צריכה להתנצל. את זכאית לתשובה ברורה. והתשובה היא ברורה גם לאחר הפרטים הנ"ל שאינך זקוקה לגט נוסף.
    בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל