לתרומות לחץ כאן

הדלקת נרות חנוכה לבד כשאין לו בני בית

שלום. המדליק נר חנוכה בזמן, בחדר אוכל בבית אבות ומתכוון להוציאם ידי חובה. ואח"כ מדליק בביתו ,כאשר הוא גר לבדו. א.לעניין הברכות שהחיינו וי"א על הנסים לכאורה יצא ידי חובתו ויברך רק ברכת להדליק או שמא יוכל לכוון שלא לצאת יד"ח בברכות הנס והזמן בבית אבות ואז יוכל לברך בביתו. האם יש דרך אחרת/נוספת(לבני ספרד?אשכנז?) ב.עקב ההדלקה הראשונה בבית האבות,(זיכוי הרבים וגם התחייב על כך וזו המציאות) יוצא לו להדליק בביתו לאחר חצי שעה מצאת הכוכבים, כשמדליק בפנים בתוך הבית ואין לו חלון הפונה לרשות הרבים, היות והוא גר לבד ופרסום הנס הוא רק בשבילו, האם יוכל לברך את כל ברכות החנוכה?(לבני אשכנז?ספרד?) נודה על תשובותיכם המפורטות והמהירות,בברכה ובהערכה.

תשובה:

שלום רב

לא הבנתי מדוע הוא רוצה לכוין שלא לצאת ידי חובה? הוא יוצא ידי חובה בברכות בבית אבות, ראה משנה ברורה סי’ תרעא ס”ק מה, ושו”ת התעוררות תשובה ח”א סי’ קג. וראה ילקוט יוסף מועדים עמוד ר. נראה לי שזו סתם ברכה שאינה צריכה.

לגבי מקום ההדלקה עבורו, ראה כאן.

גם אם בסופו של דבר לא יוכל לעשות פירסומי ניסא, יוכל לסמוך שזמן חיוב ההדלקה בזמנינו מאוחר יותר מזמן חז"ל, ראה משנה הלכות ח"ד סי' עט שהתיר להדליק באופן זה גם כשבני הבית לא רואים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל