שלום כבוד הרב,
האם יש בעיה שגוי של שבת העובד עבור תשלום בבית הכנסת ידליק ויכבה אור בבית הכנסת מתי שצריךת לכבות אחרי ערבית כדי לחסוך וידליק לפני שחרית ושוב יכבה אחרי מוסף ושוב ידליק לפני מנחה?
תודה רבה
תשובה:
שלום רב
ודאי אין לעשות כן. גם אם נסדר על ידי רמז שיכבה את האור בליל שבת, שאז הבעיה היא רק אמירה לגוי, אבל הדלקת האור בבוקר היא כבר הנאה ממעשה שבת של גוי הנעשה לצורך יהודי, וזה אסור גם כשהגוי עושה מדעת עצמו. לכן מה שצריך הוא לסדר שעון שבת [150 – 200 ש"ח..] והכל יהיה בסדר.
בהצלחה
שלום והרכה, תודה רבה,
אמרתם שיש בעיה בבוקר שהגוי מדליק את האור יש הנאה ממעשה גוי אבל אם יש קצת אור היום וכמה נורות שדולקות ליד ארון הקודש אם כן הרי זה דומה לדין שאם יהודי יכול לעשות דברים באור קטן והגוי מוסיף אור אין הנאה ממעשה גוי ועוד שמדובר בבית הכנסת היינו מצוה דרבים.
תודה
זה נכון בדיעבד, אבל למה להתנהל כך? תעשו שעון שבת.
השאר תגובה