לתרומות לחץ כאן

השבת אבדה בנרתיק של מצלמה, השקעות כשרות

1) מצאו נרתיק של מצלמה ללא כל סימנים במסיבה מחזורית שהתקיימה באחד האולמות בו מעלים הצגות בירושלים. הביאו לי אותה כי המסיבה הייתה של בת משפחתנו. מה לעשות עם זה?
2) הציעו לנו להשקיע במסלול "הלכה" של הכשרה חברה לביטוח בע"מ. האם מסלול זה הינו מותר הלכתית (ריבית, שבת, כשרות) כפי שהם מציגים אותה? האם יש לכם מידע על מסלול ההשקעות הנ"ל מעוד בחינות (כדאיות, אמינות וכד')?
בתודה רבה,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

1) ישנם אנשים המשתמשים עם המצלמה לעתים קרובות מאוד והם אמורים לשים לב מיד שהנרתיק נאבד ולהתייאש (מאחר ואין סימן), וישנם כאלו שיכול לעבור זמן מסוים שלא ישתמשו עם המצלמה וממילא לא ניתן לדעת אם התייאשו לפני שמצאו את הנרתיק. קשה לי לקבוע מה הרוב ולכן, מספק, יש לשמור את הנרתיק עד שיבוא אליהו הנביא ויגלה את זהות בעלת הנרתיק.

2) אין לי ידיעה. יש להתקשר לגופים הנותנים הכשר.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. בזמן של הופעות אנשים לוקחים את המצלמה כדי לצלם את ההופעה והיא נמצאת בשימוש מסיבי (פותחים-סוגרים כל הזמן) ולכן מביאים את המצלמה לאולם. האם יש לזה השלכה לפסק?

  2. כאשר המצלמה נמצאת בשימוש רצוף, לא שמים לב שהנרתיק לא נמצא, שהרי המצלמה לא אמורה להיות בתוך הנרתיק. לאובדן הנרתיק שמים לב כאשר מוציאים את המצלמה מהתיק או הכיס ורואים שהיא לא בתוך הנרתיק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל