לתרומות לחץ כאן

גיור – קבלת מצוות חוץ מדבר אחד

שלום ושבוע טוב ומבורך. כול היום אני שומע בישיבה הפלאםון זה עבודה זרה זה אסור הרב קנייבסקי אמר אסור גם שמעתי שאמרו בשם מרן הרב עובדיה זצוק"ל אסור אז מה זה הלכה שאסור. בקיצור נפקמינת שאלתי היא. שהרי אני בזמן קבלת המיצוות קיבלתי עליי את כול מיצוותיו לו היה לי בראש אולי את זה לו או זה לו לו סלקא דעתך מה שניקרא. ואתם עניתם לי ניראה לי שהעיקר זה הכוונה בטבילה וזהוא זו שאלתי עלי אפשאר תשובה. ואגב אורחיה ביכלל אני העלית זאת ביפני בית דין. ועוד שאלה בס"ד אים אפשאר רק לדעת איפה כתוב לגבי הפאלפון שזה לו הלכה שאסור לו ביגלל שאני לו סומך ביגלל שכולם פה אומרים שזה לו פחות מע"ז וזה איסור גמור אז שיהיה לי מה לומר תודה אים אפשאר תשובה על כול דבר ודבר ביפרטות יהיה ניפלא. ובאמת לו מלחץ כי הרי מה נפשך הגיורים ליפני היו טובים רק לדעת תהלכה כי אני ניראלי אתם אמרתם לי שהעיקר זה הכוונה בטבילה וכולה. והודה אים תענו לי על שאלתי לעיל. שיהיה שבוט טוב ומבורך תבורכו מפי עליון פי מיליון תודה רבה לכם רבותיי הקדושים וביפרט לרב ירוחם ה' ישמרהו תודה רבה

תשובה:

שלום רב

יש בהלכה כל מיני סוגים והגדרות של הלכות, יש מנהג יש איסור יש דרבנן יש דאורייתא וכו'. אמת שאסור להחזיק טלפון שאינו מסונן כהלכה משום שניתן על ידו להגיע לאיסור של לא תתורו, אבל אין כאן איסור בפני עצמו, אלא כמו אדם ההולך שלא לצורך ברחוב שיש בו פריצות ועוצם את עיניו, שאף שלא עבר על שום איסור נקרא רשע שעובר שם והיה יכול להכשל.

הלכה כזו, אינה מעכבת בגיור, בגיור מעכב רק כאשר אדם אינו מקבל על עצמו איסור או מצוה מסוימת, לא כאשר אדם מחליט שאינו רוצה לעשות לעצמו סייג וגדר שעל ידו לא יוכל להכשל, למרות שכחלק מהעבודה הרוחנית שלנו אנחנו מחוייבים בכך.

מלבד זאת וזה העיקר! צריך לדעת שכאשר אדם לא מקבל איסור מסויים משום שהוא אינו מאמין שזה אסור ממש, אבל אם מישהו יראה לו בשולחן ערוך שכתוב שזה אסור, ודאי ימנע, זה לא מעכב בגיור. כלומר, אחדד את הענין: אם אדם יתגייר מתוך מחשבה שהוא רוצה לנסוע בשבת ברכב לים, משום שאינו מאמין לרב שלפניו שאומר שזה אסור [הוא חושב שכיון שזה כיף זה מותר, ורק דברים שאינם כיף אסור…] זה לא מעכב, כיון שברגע שיסבירו לו שזה לא נכון, וכל דבר הנקרא מלאכה הוא בכלל האיסור הוא יקבל את זה. כך הורה הגר"מ פינשטיין לגבי אשה שלא קיבלה על עצמה לכסות את הראש, והדברים ידועים.

גר לא צריך להיות תלמיד חכם.

ולכן כיון שאני משוכנע שאם בשעת מעשה מישהו היה מוכיח לך שאסור להחזיק טלפון כזה היית מקבל את דבריו, אין כל פקפוק בגיור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל