לתרומות לחץ כאן

קריאת שמע בזמנה בלא תפילין

בס"ד
שלום כבוד הרב
יוצא לי לפעמים לומר קריאת שמע עם תפילין אחרי זמן קריאת שמע האם אני יכול לומר קריאת שמע בלי תפילין בזמנה ואז להניח תפילין ולומר קריאת שמע והאם אפשר בלי לכוון בקריאת שמע אחרי זמנה או שיש חובה גם אחרי הזמן לקרוא עם כוונות ?
והאם אפשר להניח תפילין ולהוריד יש בלי לומר קריאת שמע למרות שזה נחשב שמעיד עדות שקר ?

תשובה:

שלום רב

ברור שאם אדם קם כמה דקות לפני סוף זמן קריאת שמע עדיף שיקרא בזמנה ללא תפילין ולא ימתין ויפסיד את המצוה לגמרי… קריאת שמע לאחר זמנה אין בה קיום מצותקריאת שמע אלא סתם כקורא בתורה וכחלק מסדר התפילה.. אדם שמפסיד קריאת שמע בזמנה דומה לאדם שאינו מניח תפילין יום אחד או לא שומע שופר בראש השנה ואינו נוטל לולב בסוכות… לאחר זמנה אין את עיקר הענין של הכוונה המעכב בקיום המצוה כיון שמצוה בלאו הכי אין כאן, אבל ודאי יש לכוין לכתחילה כדי לקבל עליו עול מלכות שמים. לא הבנתי למה להניח תפילין ומיד להוריד? יש ללכת בבוקר לבית הכנסת כמו כל היהודים, בזמן להתפלל כל התפילה עם תפילין כראוי ולעשות רצון ה'. כמובן, גם אדם שהניח תפילין רגע אחד בלי לומר כלום קיים מצות תפילין.

שנזכה לעשות את רצון ה'!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב לגבי להוריד את התפילין בלי לקרוא כלום זה בגלל שלפעמיים אני דחוק בזמן ויש לי רק זמן מועט ואני יכול רק להניח תפילין בלי לומר שום דבר

  2. דחוק בזמן?? אני מכיר יהודי שעבר את כל אושוויץ בלי להפסיד קריאת שמע עם תפילין אפילו יום אחד… אם יש לך זמן לאכול כל יום ארוחת צהריים נראה לי שתפילין יותר חשוב!!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל