לתרומות לחץ כאן

האם יש מעלה לקרוא על שם סבא רבה

שלום. אבי ,ר' אברהם זלל"ה נפטר לפני כשלושה חודשים ועתה נולד לי נכד מביתי.במשפחתנו לעת עתה,אין אף בן או נכד שקרוי על שמו. ביתי ובעלה, ספרדים הנוהגים לקרוא שמות בחיים, וביתי קראה לשני ילדיה הראשונים ע"ש הסבים הי"ו (אני ומחותני) שאלתי, מדין "מכבדו במותו" עד כמה אני צריך להשתדל(בגופי, בזמני, בממוני ובכלל) וללחוץ על ביתי לתת את השם של הסבא רבא(אבי זלל"ה),לבנה/נכדי, כשם ראשון או שני לפחות. במיוחד ששמעתי בעקיפין, שהיא רוצה אישית לבחור שם ? אודה על תשובתכם המנומקת והמהירה , עקב הסמיכות לברית.

תשובה:

שלום רב,

לא הייתי אומר שזה מכבדו במותו אלא לכל היותר מכבדו בחייו… כלומר, לך ודאי אין כל חובה להשתדל שיקראו לרך הנולד על שם אביך זצ"ל. אלא לכל היותר יש חובה לבתך לכבד אותך ולעשות כרצונך לקרוא ע"ש אביך. וזה הטעם שאנשים קוראים ע"ש הסבא משום כיבוד האב לקרוא ע"ש אביו וכיוצא בזה. מעניין לקרוא מה שכתב בספר אז נדברו (חלק יג סי' עב):

"אע"פ שכתבו האחרונים דיש ליתן שם בשם צדיק או על שם רבו שלמדו תורה או מופלג ומפורסם בדור, מ"מ אין זה לדחות בגלל זה לקרוא הילד על שם ההורים שהם כשרים אפילו אם יש צדיקים יותר מהם. שזה בכלל מכבדו במותו וכ"ש הוא שאם ההורים עצמם מבקשים מהבן ליתן על שם ההורים שלהם שלא להיות חסיד שוטה ולסרב כי זה נוגע לדאורייתא של קיום מצות כיבוד אב ואם ולפעמים אפשר לעבור גם על מקלה אביו ואמו ועצם קיום המצוה של כבוד או"א כיון שהתורה הבטיחה מתן שכרה בצדה זה כולל גם הצלחת היוצא חלציו בעניינים רוחניים".

אני הייתי ממליץ לא להתערב להם בקריאת השם, זה ענין אישי והקשר עם הילדים הנשואים הוא דבר רגיש, תן להם להחליט ומה שישעו תשמח איתם.

שיהיה רוב נחת מכל הנכדים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל