אשה שסובלת מחרדות קשות מכניסה להריון וכבר קיימה פו"ר לפי כל השיטות, האם בליל טבילה או עונה מותרת בביאה דרך איברים, (גם אם יוצא זרע) כמובן שהיא מסתפקת בכך, וגם הבעל מסכים?
תשובה:
שלום רב,
ראה שו"ע אבה"ע סי' כג בשו"ע וברמ"א. לדעת המחבר ודאי שאין שום היתר ולדעת הרמ"א מותר באקראי. אלא שצריכים לדעת את הגדר את שיטת ר"י שמותר באקראי, ראה היטב בשו"ת אגרות משה ח"א אבה"ע סי' סג ענף ג'.
האם ביאה דרך איברים באופן המותר ולפי דעת המתירים, הוא גם כשהזרע אינו נשפך בתוך גוף האשה?
כן. אבל כידוע יש לזה סייג חשוב כמובן ברמ"א אחרת או כדי למנוע עיבור זה ממש מעשה אונן כמובאר בגמרא
אם אפשר לבאר את הסייג שמבואר ברמ"א וכן את המצבים בהם מותר לפי דעת המתירים כמובן
הרמ"א כותב באקראי וכך מופיע בתוספות. אולם באגרות משה ביאר שם מה הכוונה באקראי. שהרי לא יתכן לומר שמותר לעבור על איסורים באקראי אין דבר כזה. אלא חייב להיות שזה חלק מגדר המצווה. ולכן אם זה לא נעשה כדי למנוע היריון ובאקראי אין זה בגדרי הוצאת זרע לבטלה – שהרי זה אינו לבטלה אלא לשם קיום מצוות עונה. אולם יש ראשונים והשו"ע בכללם שחולקים ובכל מקרה אסור לחלוטין.
השאר תגובה