לתרומות לחץ כאן

קשירת ציצית לשמה

א.בקשירת ציצית אמרתי "לשם מצוות ציצית" רק אחרי השחלת חוטי הציצית,(לפני קשירת 2 הקשרים),האם עלי להתיר הכל או שהציצית כשרה לכתחילה?
ב.האם ניתן לסמוך על ציציות מוכנות מ"….",ידוע לי על מקרה אחד שאסיר לשעבר היה עושה את הקשירות,כמובן יכול מאד להיות שעשה תשובה,האם לכתחילה ראוי לקנות במקומות אלו או לתת לאדם ירא שמיים?3.אם מסתבר שהציציות שנקנו ממקומות כשרים כמו שהזכרתי להנ"ל נקשרו לא לשם מצוות ציצית האם כלפי שמיים קיימתי מצוות ציצית כהלכתה?

תשובה:

שלום רב

לכתחילה יש לומר לפני ההשחלה, אבל בדיעבד יש לסמוך על השיטות שכאשר אדם משחיל ציצית בבגדו אומרים "סתמא לשמה" ראה משנה ברורה בסי' יד סעי' ב, וע"ע שו"ת כתב סופר או"ח סי' ב ושו"ת משיב דבר סי' ג במכתבו לחפץ חיים.

אינני יודע דבר על החנות הספציפית שהזכרת ולכן גם מחקתי את שמה, באופן כללי ברור שכדאי לקנות ממקום שאתה יודע בודאות שאדם ירא שמים עושה זאת.

כלפי שמים זה תלוי מה באמת היה… אבל מסתבר שבחנות רצינית של אנשים חרדיים יראים ושלמים אתה רשאי לסמוך שהכל נעשה כדין, שהרי עד אחד נאמן באיסורים…

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל